تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3817650
شناسه : 3817650
تاریخ :
کمک‌های جدید تسلیحاتی آلمان و فرانسه به اوکراین اقتصاد ایران: دولت‌های آلمان و فرانسه از ارسال تسلیحات و تجهیزات جنگی جدید به اوکراین خبر دادند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، پهپادها سلاح‌های مهمی در جنگ اوکراین هستند. اکنون فرانسه برای اولین بار با پهپادهای کامیکازه ساخت خود از دولت اوکراین در جنگ روسیه حمایت می‌کند. در ابتدا قرار است 100 نسخه از مدل کولیبری به این منطقه جنگی تحویل داده شود.

به این ترتیب فرانسه یک پهپاد کامیکازه جدید توسعه یافته را برای اوکراین تامین می‌کند. "سباستین لکورنو"، وزیر دفاع فرانسه در این باره اعلام کرد که این آزمایش‌ها موفقیت آمیز بوده است. به گفته وی این پهپاد جدید با همکاری شرکت تسلیحاتی آلمانی-فرانسوی KNDS و سازنده هواپیماهای بدون سرنشین فرانسوی Delair ساخته شده است. روزنامه "La Voix du Nord" با استناد به اطلاعات قبلی وزارت دفاع فرانسه گزارش داد، پاریس می‌خواهد 2000 نسخه سفارش دهد.

این پهپادها که کولیبری نام دارد، اولین پهپاد کامیکازه فرانسه است. بر اساس اطلاعات KNDS، این مدل دارای زمان کارکرد 45 دقیقه است. می‌تواند اهداف ثابت یا متحرک را در شعاع پنج کیلومتری رصد، شناسایی و خنثی کند.

گفته می‌شود که اهداف اولیه کولیبری شامل خودروهای غیر زرهی و پیاده نظام است. در ابتدا قرار است 100 دستگاه ازاین تسلیحات به اوکراین تحویل داده شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده ، پهپادهای کامیکازه افزوده مهمی به هویتزر سزار هستند که فرانسه با آن اوکراین را تامین می‌کند. به گزارش پرتال اوریکس، تاکنون نیروهای مسلح کی یف 49 هویتزر سزار دریافت کرده‌اند که حداقل پنج فروند از آنها منهدم شده و سه مورد آسیب دیده‌اند. در ژانویه، وزیر دفاع فرانسه از تولید 78 هویتزر دیگر در سال جاری برای اوکراین خبر داد.

به نوشته روزنامه "اشتوتگارتر ناخریشتن"، آلمان هم 20 نفربر زرهی ماردر دیگر را به اوکراین که مورد حمله روسیه قرار گرفته، تحویل داده است. بر اساس فهرست به روز شده تحویل تسلیحات دولت فدرال، اوکراین همچنین هشت تانک اصلی جنگی لئوپارد 1 را دریافت کرد. خودروهای جنگی پیاده نظام ماردر در اوکراین تا به حال موفق بوده‌اند. در آنها، سربازان پیاده نظام می‌توانند با خیال راحت در سراسر میدان‌های نبرد و جایی که توسط پهپادهای دشمن نظارت می شوند حرکت کنند.

دولت فدرال آلمان همچنین یک سیستم دفاع هوایی Iris-T SLM و Iris-T SLS را برای این منظور فهرست کرده است. ژنرال کریستین فرویدینگ، رئیس مرکز وضعیت اوکراین در وزارت دفاع فدرال، قبلاً تحویل آنها را اعلام کرده بود. اوکراین همچنین 6 فروند هویتزر خودکششی 2000 و 24000 گلوله مهمات توپخانه کالیبر 155 میلی متر دریافت کرد. علاوه بر سلاح، این بسته شامل 75000 تورنیکت نیز بود. اینها بانداژهایی هستند که سربازان مجروح می توانند از آنها برای توقف موقت خونریزی شدید استفاده کنند.

آلمان دومین حامی مهم اوکراین پس از ایالات متحده آمریکا است. با این حال، از نظر قدرت اقتصادی، کشورهای بالتیک و شمال اروپا کمک بیشتری به اوکراین می‌کنند.

انتهای پیام/