تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3817452
شناسه : 3817452
تاریخ :
شهرداری سنندج از دستگاههای اجرایی ۸۰۰ میلیارد تومان طلب دارد اقتصاد ایران: سنندج- رییس شورای شهر سنندج از طلب ۸۰۰ میلیارد تومانی شهرداری سنندج از دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز ابراهیم‌آبادی شامگاه پنج شنبه در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر با استاندار کردستان اظهار کرد: درحالی شهرداری سنندج بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان از ادارات و دستگاه‌های اجرایی طلب دارد و تا این لحظه حساب هیچ کدام از ادارات را مسدود نکرده است اما اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به خاطر طلب چند میلیاردی، حساب‌های شهرداری را مسدود و مانع از پرداخت حقوق کارگران و پرسنل این نهاد خدمات‌رسان شده است

رئیس شورای شهر سنندج افزود: طرح تفصیلی شهر سنندج باید سه سال پیش نوشته می‌شد اما هنوز برزمین مانده است.

ابراهیم‌آبادی خاطرنشان کرد: در حالی که طرح تفصیلی شهر باید از سوی شورا مصوب و بعد ابلاغ شود، متأسفانه به واسطه بی‌مهری‌های راه و شهرسازی شورای شهر کمترین نقشی در این طرح تفصیلی نداشته است.

ابراهیم‌آبادی به مطالبه ۲۱ هکتاری زمین خالص مسکونی شهرداری سنندج از اداره راه و شهرسازی هم گریزی زد و گفت: این مطالبه هر بار به بهانه‌های مختلف پرداخت نشده است.

رئیس شورای شهر سنندج تصریح کرد: شهرداری سنندج در مجموع ۸۰۰ میلیارد تومان از ادارات و دستگاه‌های اجرایی طلب دارد با وجود اینکه حاضر به پرداخت نبوده‌اند تا این لحظه حساب هیچ اداره‌ای را مسدود نکرده‌ایم و همواره با رویکرد تسامحی برخورد کرده‌ایم.

ابراهیم‌آبادی تصریح کرد: اگر ادارات طلب شهرداری را پرداخت کنند بسیاری از مشکلاتی که امروز دامن شهرداری و شهر را گرفته رفع خواهد شد.

وی با ابراز گلمندی از رفتار اداره کل اوقاف در مسدود کردن حساب شهرداری گفت: مسدود کردن حساب شهرداری از سوی اداره اوقاف موجب شد که حقوق ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده کارکنان و کارگران این دستگاه خدمات‌رسان زمین بماند.

وی همچنین با بیان اینکه شرکت پتروشیمی و نیروگاه سیکل ترکیبی بخاطر آلایندگی‌های زیست محیطی باید ماهانه ۳۵ میلیارد تومان به شهرداری پرداخت کند، گفت: تا این مقطع حاضر به پرداخت حق و حقوق شهر نبوده انتظار داریم استاندار استان به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کند.