تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3817358
شناسه : 3817358
تاریخ :
شهرداری خود را متعهد به همکاری با فدراسیون‌های ورزشی می‌داند اقتصاد ایران: شهردار تهران گفت: شهرداری خود را متعهد به همکاری با فدراسیون‌های ورزشی در ترویج امر پسندیده ورزش جهت ایجاد نشاط در جامعه می‌داند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر امروز بیست و ششم مهرماه ۱۴۰۳، اجتماع بزرگ ووشوکاران تهرانی در محل پل طبیعت تهران با حضور احمد دنیا مالی وزیر ورزش و جوانان و علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد.

در این اجتماع زاکانی در سخنانی کوتاه با تأکید بر نقش ورزش در رشد و تعالی جامعه گفت: جامعه برای پیشرفت نیاز به ورزش دارد و اگر این امر نادیده گرفته شود هم افراد جامعه و هم کشور دچار مشکل می‌شوند، زیرا ورزش ابزاری است که با آن می‌توان شادی و نشاط را در کشور ایجاد کرد.

وی با اشاره به گسترش ورزش ووشو در ایران، اظهار کرد: بنابر گفته‌های دکتر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو، بر اثر فعالیت‌های شکل گرفته حدود ۲۰۰ هزار نفر در سرتاسر کشور علاقمند به فعالیت حرفه‌ای در این ورزش هستند و برای شکل‌گیری چنین ظرفیتی باید به تمامی دست‌اندرکاران این عرصه تبریک گفت.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اساس وظیفه شهرداری تهران در حوزه ورزش معطوف می‌شود به ورزش همگانی با این وجود از دو سال قبل سعی کردید در حوزه ورزش قهرمانی و رقابتی نیز حضور داشته باشید.

وی ادامه داد: بر همین اساس رویداد ورزشی قهرمان شهر از سال ۱۴۰۱ در شهر تهران برگزار شد، در نخستین دوره آن ۶۰۰ هزار نفر و در دوره دوم نیز بیش از یک میلیون نفر از شهروندان تهران مشارکت داشتند. در قهرمان شهر به جز بعد رقابتی‌اش به دنبال شناسایی استعدادهای ورزشی شهروندان تهرانی نیز هستیم.

شهردار تهران همچنین گفت: امیدوارم با همراهی ورزشکاران قهرمان شهر ۳ با کیفیت بالاتری نسبت به دو دوره قبلی برگزار شود. علاوه بر این شهرداری تهران خود را متعهد به همکاری با فدراسیون‌های ورزشی در ترویج امر پسندیده ورزش می‌داند و بر این اساس حاضر به همکاری با فدراسیون وشو نیز هستیم.