تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3817262
شناسه : 3817262
تاریخ :
تحول جامعه توسط معلمان اتفاق می افتد اقتصاد ایران: استاندار زنجان گفت: اگر قرار است تحول و تغییری در جامعه اتفاق بیفتد از مسیر معلمان عبور می‌کند و معلمان هستند که سرنوشت فرزندان آینده مملکت را می‌سازند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی روز پنجشنبه در دومین گردهمایی هزار نفری نومعلمان و دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان زنجان با تاکید بر اینکه به معلمی نباید با دید یک شغل نگاه کرد، افزود: کوچک‌ترین حرکات معلمان ممکن است یک نفر را بسازد و یا از بین ببرد.

افشارچی افزود: جملات معلمان در اذهان دانش آموزان بسیار ماندگار می‌شود به طوری که گاهی حتی حرف‌های پدر و مادر نیز به آن اندازه تأثیرگذار نیست.

وی با بیان اینکه هیچ تضمینی نیست که در دانش‌آموزان استعدادهایی همتی بوعلی سینا و شهید شهریاری وجود نداشته باشد، گفت: اگر حتی یک درصد نیز این احتمال را بدهیم که در دانش‌آموزان این استعدادها وجود دارد باید همه تلاش و انرژی خود را در راستای پرورش آنها به کار بگیریم.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه معلم باید نسبت به جایگاه معلمی عزت و اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، گفت: بزرگ‌ترین کار دنیا معلمی است و این از اهمیت آن حکایت دارد.

وی با بیان اینکه معلمان نباید در کلاس‌های درس درباره مسائل معیشتی خود سخن بگویند، اظهار داشت: اگر معلمان عزت نفس خود را در کلاس بشکنند، دانش‌آموزان هیچ چیزی از آنها یاد نمی‌گیرد و حتی به مطالب ارائه شده گوش نمی‌دهند.

استاندار زنجان با بیان اینکه معلمان تلاش کنند در کلاس درس به هیچ عنوان دانش‌آموزی را تحقیر نکنند، افزود: معلمان برخوردهای همراه با محبت داشته باشند و لذت معلمی را در خود تقویت کنند.

افشارچی با بیان اینکه اگر قرار است در جامعه تغییری اتفاق بیفتد این مهم از مسیر معلمان می‌گذرد، خاطر نشان کرد: معلمان هستند که فرزندان آینده مملکت را رو به جلو و مطالبه‌گر پرورش می‌دهند و باید اهمیت این موضوع را متوجه باشند.