تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3817237
شناسه : 3817237
تاریخ :
فوت قاتل ماجرای ۷ قتل را افشا کرد اقتصاد ایران: شیراز- رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: یک قاتل با هویت جعلی پس از ابتلا به بیماری سرطان فوت و در این زمینه هفت فقره قتل به همراه ۲ قبضه سلاح جنگی کشف شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در طول سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ اختلافات شدیدی بین چند طایفه در یکی از روستاهای شهرستان خفر فارس صورت می‌گیرد که در اثر این درگیری‌ها ۲ نفر توسط شخصی به هویت معلوم به کشته و قاتل متواری می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع برادر متهم که در صحنه حضور داشته است دستگیر و روانه زندان می‌شود، ادامه داد: پس از گذشت چندین ماه با تلاش مأمورین، مخفیگاه قاتل فراری شناسایی، وی دستگیر و در ملأ عام اعدام می‌گردد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس افزود: در سال ۱۳۶۷ برادر قاتل از زندان آزاد و به خون خواهی برادرش، ۷ نفر از اهالی روستا طایفه مقابل درگیری را بین سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۸۱ بوسیله اسلحه به قتل می‌رساند.

سرهنگ حبیبی گفت: قاتل که دارای سابقه شرارت و از مجرمین سابقه‌دار بوده با روحیات پرخاشگری گرایش شدیدی به ارتکاب جرایم خشن داشته و پس از ارتکاب قتل‌های مذکور بدون هیچ سرنخی در کوهستان‌های اطراف شهرستان مخفی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به جنایات صورت گرفته با دستور مرجع قضائی پرونده برای رسیدگی ویژه به شعبه قتل پلیس آگاهی استان ارجاع داده شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: پس از یکسری تحقیقات و رصدهای صورت گرفته مشخص شد همسر قاتل فراری بین سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۲ به همراه فردی ۶۴ ساله از تبعه بیگانه که مبتلا به بیماری سرطان خون بوده به تعدادی از مراکز درمانی در شهر شیراز مراجعه کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص گردید فرد ۶۴ ساله در سال ۱۴۰۲ به علت بیماری سرطان در یکی از بیمارستان‌های شیراز فوت و جسد وی توسط همسر و دامادش از پزشکی قانونی تحویل و در یکی از آرامستان های اطراف شیراز به خاک سپرده شده است.

سرهنگ حبیبی با اشاره به اینکه کارآگاهان زبده شعبه قتل با تحقیقات بیشتر متوجه شدند مرد ۶۴ ساله به عنوان اتباع بیگانه اصلاً وجود خارجی ندارد افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که شرور و قاتل فراری پس از اینکه به سرطان خون مبتلا شده با هویت جعلی اتباع بیگانه جهت درمان به مراکز درمانی مراجعه و به علت وخامت جسمانی فوت و با همان هویت جعلی به خاک سپرده می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس تصریح کرد: با شناسایی قاتل، پرونده ۷ فقره قتل کشف و در این خصوص ۲ قبضه اسلحه کلاش و کلت به همراه مهمات مربوطه که توسط قاتل در قتل‌ها مورد استفاده قرار گرفته بود کشف و ضبط شد.