تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3817169
شناسه : 3817169
تاریخ :
آفریقای جنوبی: قاطعانه پیگیر پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه هستیم اقتصاد ایران: مدیرکل دپارتمان روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی تاکید کرد که کشورش قاطعانه پیگیر پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه در دیوان بین‌المللی دادگستری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، زین دانگور، مدیرکل دپارتمان روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی درباره پرونده نسل کشی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: فشارهایی از جانب برخی کشورهای (نیمکره) شمالی برای پس گرفتن پرونده نسل‌کشی علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری به ما وارد شد؛ پیگیر این پرونده هستیم و تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه خواهیم داد.

دانگور ابراز داشت: مرحله آماده‌سازی دادخواستی که در ۲۸ اکتبر به دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه خواهیم کرد را تکمیل کردیم. یک تیم حقوقی بسیار حرفه‌ای تشکیل دادیم و روی حقایق و شواهد نسل‌کشی تحقیق کردیم.

وی افزود: متنی که در ۲۸ اکتبر به دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه ارائه می‌شود، شامل بیش از ۲۰ فصل است. یکی از آنها در مورد صلاحیت دیوان بین‌المللی دادگستری است. فصل دیگر در خصوص نسل‌کشی است.

دانگور تاکید کرد: اگر فقط به قتل روزنامه‌نگاران در غزه نگاه کنید، متوجه می‌شوید که یکی از اهداف کشتار روزنامه‌نگاران جلوگیری از ثبت رویدادها بود. شاید این تنها نسل‌کشی در تاریخ است که در مقابل چشمان رخ داده است. کشتن روزنامه‌نگاران با کشتن هنرمندان، موسیقیدانان، اساتید دانشگاه فرقی ندارد. بخشی از هدف نسل‌کشی، پاک کردن حافظه و همچنین تاریخ نهادی هر کشور است.