تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3817140
شناسه : 3817140
تاریخ :
سند آمایش سرزمینی در البرز با نواقص و مشکلاتی مواجه است اقتصاد ایران: کرج- نماینده مردم شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: سند آمایش سرزمینی در استان البرز با نواقص و مشکلاتی روبه‌رو است که حتماً باید تصحیح شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حدادی در نشست مشترک مسئولان شبکه تشکلی بسیج دانشجویی البرز با مسئولان ارشد استان با عنوان «مهد البرز» که در سالن اجتماعات غدیر دانشگاه خوارزمی برگزار شد، با اشاره به اهمیت فرزندآوری و جوانی جمعیت گفت: قوانین بسیار خوبی در این رابطه در مجلس یازدهم تصویب و توسط دولت برای اجرا ابلاغ شد اما به دلیل برخی مشکلات در منابع، به‌طور کامل اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود دولت چهاردهم برای این مهم برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشد، به ظرفیت‌های استان البرز در حوزه صنایع اشاره و عنوان کرد: استان البرز از ۱۲ شهرک صنعتی، ۲۲ لکه صنعتی و هشت لکه صنعتی در حال ساماندهی برخوردار است و وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و شهرک‌های صنعتی دارویی و کارگاه‌های تولیدی و صنعتی پتانسیل عظیمی برای این استان محسوب می‌شوند که در کنار توجه و حمایت از این مجموعه‌ها باید به پیوست‌های دیگر آن همچون آسیب‌شناسی در محورهای آلودگی و آلایندگی نیز توجه کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی به سند آمایش سرزمینی استان البرز انتقاد کرد و ادامه داد: سند آمایش سرزمینی مبنا و پایه بسیاری از موضوعات برای برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی است اما این سند در استان البرز با نواقص و مشکلاتی روبه‌رو است که حتماً باید تصحیح شود؛ انتظار می‌رود دانشجویان بسیجی در مطالبه گری این مهم از مسئولین مربوطه با ما همراه شوند.

حدادی با اشاره به ضعف و نبود زیرساخت‌های کافی در استان البرز تصریح کرد: البرز زیر سایه تهران و بدون توجه به زیرساخت‌ها و نیازهای اساسی و صرفاً با تغییر تابلوی فرمانداری کرج به استانداری البرز، استان و این امر سبب مشکلات بسیاری برای این منطقه شد. علیرغم اینکه البرز همواره جزو ۱۰ استان پردرآمد کشور بوده اما در حوزه تخصیص و توزیع اعتبارات همیشه مورد کم‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته است.

وی به ردیف بودجه مناطق محروم استان البرز اشاره و بیان کرد: این رقم در سال ۱۴۰۰ حدود چهار میلیارد تومان بود که با پیگیری‌ها و مطالبه گری‌هایی که از تریبون مجلس و از طریق مکاتبات و تذکرات کتبی مکرر به مسئولین مربوطه، این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۱۱۴ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۳ به بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان رسید که اتفاق مبارکی برای مردم استان و حوزه انتخابیه رقم خورد.

دبیر کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز خروجی صنعت خودرو در شأن مردم ایران اسلامی نبوده و کیفیت پایین و قیمت بالا برای این صنعت اصلاً قابل‌قبول نیست، به قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این قانون سند ملی و چشم‌انداز توسعه و پیشرفت ایران اسلامی است که دولت و همه مسئولین باید حول محور آن عمل کنند و شما دانشجویان نیز باید این مهم را از مسئولان امر مطالبه گری کنید.