تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3817095
شناسه : 3817095
تاریخ :
برگزاری ۱۶ جشنواره جهادگران علم و فناوری در چهارمحال و بختیاری اقتصاد ایران: شهرکرد-مسوول بسیج علمی پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری از شانزدهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری هم‌زمان با هفته بسیج در این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد تجویدی، پیش از ظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شانزدهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری با همت سازمان بسیج علمی و پژوهشی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را امید آفرینی و خودباوری در میان جوانان، شناسایی و ارائه استعدادها و ظرفیت‌های نخبگان استان و احصا و پیگیری برای رفع مشکلات پیش روی حرکت دانش‌بنیانی استان دانست.

تجویدی با اشاره به اینکه جشنواره جهادگران علم و فناوری از اول مهرماه آغاز می‌شود بیان داشت: ستاد جشنواره در استان تشکیل و کمیته‌ها مشخص شده‌اند که اختتامیه این رویداد علمی و فناوری در قالب نمایشگاه و نیز اجلاسیه و تجلیل از برترین‌ها همزمان با هفته بسیج برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این جشنواره با همکاری پارک علم و فناوری استان و مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی برگزار می‌شود.

تجویدی بیان داشت: فراخوان دریافت ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه برای جشنواره جهادگران علم و فناوری منتشر شده است، علاقه‌مندان برای ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر تا هفتم آبان‌ماه مهلت دارند به کانال اطلاع‌رسانی جشنواره در پیام‌رسان‌های ایتا و روبیکا به نشانی @fanjuya و یا سایت جشنواره به نشانی jahadgaran.chbstp.ir مراجعه کنند.

مسئول بسیج علمی پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: هر فردی که ایده‌ای دارد و معتقد است می‌تواند ایده خود را به محصول تبدیل و یک مسئله را در حوزه علمی و صنعتی حل کند، می‌تواند در این جشنواره شرکت کند.

تجویدی افزود: ایده‌های دریافتی جشنواره مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سه ایده برتر جوایز نفیسی دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ایده‌های مسئله‌محور و قابل اجرا از حمایت‌هایی همچون کمک‌هزینه و فضایی برای عملیاتی‌سازی ایده و … برخوردار شده و امکانات در اختیار صاحبان ایده قرار خواهد گرفت گفت: برای بهره‌مندی این افراد از حمایت سایر نهادهای متناظر نظیر پارک علم و فناوری یا مراکز رشد دانشگاهی، رایزنی‌هایی برای تسهیل فرآیند حمایت انجام خواهد شد.

تجویدی عنوان کرد: ارائه مشاوره به این افراد برای ادامه عملیاتی‌سازی ایده‌ها و تکمیل آنها و نیز آشناسازی با فرایند تأسیس شرکت دانش‌بنیان و …، از دیگر خدمات به شرکت‌کنندگان جشنواره است.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره جهادگران علم و فناوری صرفاً رقابتی نبوده بلکه حمایتی است و همه طرح‌هایی که قابلیت ارائه در نمایشگاه را داشته باشند مبلغ یک میلیون تومان کمک‌هزینه اهدا می‌شود، همچنین طرح‌های حاضر در نمایشگاه بررسی خواهند شد و مواردی که نیازمند کمک باشند از یک تا چهار میلیون تومان کمک‌هزینه دریافت خواهند کرد.

تجویدی تشریح کرد: طرح‌های نمایشگاه به بسیج علمی و پژوهشی ارسال می‌شوند و طرح‌هایی که با نظر داروان قابلیت داشته باشند از ۲۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات برای تکمیل و نمونه‌سازی طرح دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح‌ها به مرکز شروع سازمان علم و فناوری بسیج ارسال می‌شوند که حمایت‌های متنوع بلاعوض را از طرح‌ها دارد.

تجویدی یادآور شد: سازمان بسیج در هر شهرستان اقدام به تبدیل ۲ پایگاه به پایگاه‌های علم و فناوری کرده است که این مراکز باید فعالیت‌های علمی و پژوهشی انجام دهند.

وی اضافه کرد: همچنین ۶ مرکز رشد و خلاقیت در استان داریم تا کسانی که ایده و طرحی برای تبدیل به نمونه دارند به این مراکز مراجعه و از حمایت برخورد شوند.