تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3817059
شناسه : 3817059
تاریخ :
افزایش ۷۴ درصدی کشف مواد مخدر در قروه اقتصاد ایران: قروه_ فرمانده انتظامی شهرستان قروه از افزایش ۷۴ درصدی کشف مواد مخدر در سطح این شهرستان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ کامبیز رستم نیا ظهر پنج شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: امروزه شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها در اطلاع رسانی و آگاه سازی به افکار عمومی نقش مؤثری دارند و می‌توان بسیاری از اهداف و برنامه‌های انتظامی را از این طریق به مردم انتقال داد.

وی کاهش سرقت را از اهداف فرماندهی انتظامی استان ذکر کرد و یادآور شد: برای تحقق این موضوع مهم آموزش‌های همگانی، اجرای طرحخ‌های امنیت محله محور و ارتقای امنیت اجتماعی در دستور کار قرار گرفت که به کاهش هفت درصدی سرقت در یکسال اخیر در سطح شهرستان قروه منجر شده است.

رستم نیا ادامه داد: بهترین وسیله برای پیشگیری از سرقت منازل استفاده و نصب حسگر و دزدگیر و تجهیز ساختمان‌ها به دوربین‌های مداربسته است و باتوجه به اینکه معمولاً سرقت‌ها در ساعات غروب و شب اتفاق می‌افتد، شهروندان در صورت ترک منزل و رفتن به مهمانی و یا مسافرت حتماً منزل خود را به همسایگان یا بستگان امین بسپارند.

فرمانده انتظامی شهرستان قروه یادآور شد: پلیس در برخورد با مواد مخدر برخورد جدی و عزم مضاعفی دارد و در این راستا ضمن مبارزه با سودا گران مرگ با اجرای مستمر طرح‌های امنیت محله محور و ارتقا امنیت اجتماعی و اقدامات هوشمندانه زمینه افزایش ۷۴ درصدی کشف مواد مخدر در سطح شهرستان فراهم شده است.

رستم نیا تصریح کرد: با توجه به مزاحمت‌های همیشگی راکبان موتورسیکلت سوار در سطح شهر و مطالبات شهروندان در خصوص برخورد با اینگونه موارد و مزاحمت‌ها این طرح در دستور کار قرار گرفت و به صورت مستمر در حال اجرا است.

توقیف ۳۴۰ دستگاه موتورسیکلت مزاحم و فاقد پلاک در قروه

وی اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۴۰ دستگاه موتورسیکلت که اکثراً دارای مزاحمت‌های متعدد و بعضاً فاقد پلاک بوده اند توقیف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قروه تصریح کرد: با توجه به اینکه راکبین این موتور سیکلت ها اغلب نوجوان هستند و از ابتدای سال شاهد ۸۹ فقره تصادف موتور سیکلت بوده ایم از خانواده‌های درخواست می‌شود از قرار دادن موتور سیکلت در اختیار نوجوانان پرهیز کنند.

رستم نیا اضافه کرد: بررسی‌های نشان می‌دهد که اکثر این سرقت‌ها در ۱۰ دقیقه اول پارک خودرو اتفاق می‌افتد، لازم است شهروندان ضمن نصب تجهیزات ایمنی در این مدت ۱۰ دقیقه از خودرو مراقبت بیشتری داشته باشند.