تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3817013
شناسه : 3817013
تاریخ :
کشور کمبود معلم دارد اقتصاد ایران: زنجان-رئیس مرکز آموزش، بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان گفت: کشور کمبود معلم دارد و باید ظرفیت جذب معلمان در دانشگاه فرهنگیان افزایش یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس نجار ظهر پنجشنبه در دومین گردهمایی هزار نفری نو معلمان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: معلمی برکت و رزق ماندگار دارد که شامل رزق مادی و معنوی می‌شود و همه رفتار و گفتار معلمان در دانش‌آموزان تأثیر دارد.

وی با اشاره به اینکه مهارت معلمی در دانشگاه فرهنگیان آموزش داده می‌شود، عنوان کرد: از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ نزدیک به ۲۰۰ هزار معلم بازنشسته شدند و ورود معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون‌های استخدامی نزدیک ۱۹۰ هزار نفر است.

رئیس مرکز آموزش، بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه همچنان در کشور کمبود معلم داریم، تصریح کرد: می‌توانیم ظرفیت آموزش معلم را زیاد کنیم که نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف است تا بتوانیم دانشجوی بیشتری در دانشگاه فرهنگیان جذب کنیم.

وی سهم استان زنجان در سال ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ در جذب معلم را نزدیک به ۳ هزار نفر برشمرد و گفت: این تعداد در طول دو سال اخیر وارد آموزش و پرورش شدند.

نجار با اشاره به اینکه نسل جدید متفاوت است و نیازمندی‌ها و گفتمان آن‌ها نیز تفاوت دارد، تأکید کرد: باید تعامل معلمان با دانش‌آموز، مطالعات روانشناختی و علمی با نسل جدید افزایش یابد و مطابق نسل زِد فکر و آن‌ها را تربیت کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ میلیون دانش‌آموز و با احتساب خانواده آن‌ها، بیش از ۵۰ میلیون نفر مخاطب داریم، خاطرنشان کرد: شیوه‌های تدریس تغییر یافته است و کاربرد هوش مصنوعی در جامعه زیاد شده است و در این راستا دوره‌های آموزشی با مضامین کاربرد هوش مصنوعی در تولید محتوای آموزشی برای معلمان برگزار می‌شود.