تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3816968
شناسه : 3816968
تاریخ :
شخصیت سرشناس لبنان:مژده پیروزی شهیدنصرالله محقق می‌شود اقتصاد ایران: فیصل کرامی، سیاستمدار برجسته لبنانی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی شهرک‌نشینان را فریب می‌دهد و جز شکست، چیزی در میدان به دست نیاورده، تاکید کرد مقاومت رویکرد درستی ضد اشغالگران پیش گرفته و همانطور که شهید نصرالله وعده داد، ما پیروز خواهیم شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «فیصل کرامی» رئیس جریان الکرامه در لبنان و سیاستمدار برجسته این کشور، طی سخنانی درباره نبرد با دشمن صهیونیستی، با حمایت کامل از رویکرد درست مقاومت در برابر تجاوزات اشغالگران اعلام کرد: از اولین لحظه اعلام تهاجم زمینی دشمن صهیونیستی به لبنان، بسیاری منتظر جنگ در جبهه‌های مرزی بودند؛ اما به سرعت برای همه روشن شد که صهیونیست‌ها قادر به پیشروی در کشور ما نیستند و متحمل خسارات بزرگی می‌شوند و این یک اطمینان خاطر برای همه لبنانی‌ها بود.

فیصل کرامی، وزیر سابق لبنان و فرزند «عمر عبدالحمید کرامی» نخست وزیر اسبق این کشور و برادرزاده شهید «رشید کرمی» که به دست فالانژها و حزب وابسته به «سمیر جعجع» چهره منفور لبنان، ترور شد، در گفتگو با المیادین اظهار داشت: مقاومت هرگز به دنبال درگیری پنهان نبوده و مستقیماً با دشمن مبارزه کرده است؛ یعنی اگر ارتش متجاوز حتی چند متر هم در خاک لبنان پیشروی کند، هدف قرار دادن آن توسط مقاومت آسان‌تر می‌شود و تلفات بیشتری به اشغالگران وارد می‌گردد. ما نیازی به توضیح این استراتژی مقاومت نداریم، زیرا همه آن را می‌دانند.

جنایات اشغالگران ناشی از ناتوانی آنهاست

وی افزود: آنچه که رژیم اشغالگر انجام می‌دهد در نتیجه ناتوانی و عجز آن مقابل مقاومت است و این رژیم در تلاش برای ارائه یک دستاورد به افکار عمومی صهیونیست‌هاست و آنها را فریب داده و به دروغ می‌گوید که دستاوردهای متعددی محقق ساخته و پیشرفت داشته است. اکنون خود شهرک نشینان هم می‌دانند که مقاماتشان آنها را فریب می‌دهد و کابینه و ارتش حقیقت را به آنها نمی‌گویند.

روح شهید نصراالله و یاری خداوند ما را به پیروزی می‌رساند

این وزیر اسبق لبنانی تاکید کرد: منشا اطمینان ما به پیروزی در این مرحله سختی که در آن قرار داریم و دشمن صهیونیستی با اتکا به نیروی هوایی مورد حمایت آمریکا و در پرتو سکوت بین‌المللی به تجاوزات وحشیانه علیه کشور ما ادامه می‌دهد، این است که روح سید شهیدمان، سید حسن نصرالله و همه شهدای ما کنارمان هستند. ما همچنین به عزم و اراده جوانانمان ایمان داریم و قبل از همه آنها مطمئنیم که خداوند همواره حق را بر باطل پیروز می‌کند.

این سیاستمدار سرشناس لبنانی ادامه داد: همه می‌بینند که دشمن صهیونیستی میان مساجد و کلیساها با پایگاه‌های نظامی و میان غیرنظامیان و مبارزان هیچ تمایزی قائل نیست. اسرائیل یک رژیم وحشی و فاشیستی است و امروز در نهایت وحشی‌گری و تجاوز به سر می‌برد. بنابراین تجاوزات وحشیانه این رژیم به غیرنظامیان تعجبی ندارد و صهیونیست‌ها به دنبال ارعاب مردم هستند.

وی تصریح کرد که وحشی‌گری روش معمول صهیونیست‌هاست و ما از این مسئله تعجبی نمی‌کنیم؛ اما اینکه برخی در داخل خود لبنان به دنبال تحریک اوضاع و خیانت به کشور و مردم خود هستند، بسیار تاسف آور است و من واقعاً نمی‌دانم به این افراد چه بگویم و چه چیزی می‌توان به آنها گفت.

فیصل کرامی در ادامه به ارادت ویژه‌ای که به شهید سید حسن نصرالله دارد، اشاره کرده و گفت: سید شهید مقاومت برای خود شخص من، رهبری بی‌نظیر و یکی از نجیب‌ترین، صادق‌ترین و شجاع‌ترین افراد بود و از نظر من لبنان چنین مرد بزرگی را از دست داد. من همیشه می‌گفتم که این مرد بزرگوار، سید حسن نصرالله عاقل‌ترین فرد لبنان است و مطمئنم که همین طور است.

وی در پایان تاکید کرد: من اکنون نمی‌توانم چیزی به این رهبر بزرگ شهیدمان بگویم، بلکه اوست که به ما می‌گوید چه کار کنیم و مژده پیروزی در میدان می‌دهد و باز هم به ایشان می‌گویم که بسیار دلتنگتان هستم.

انتهای پیام/