تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816923
شناسه : 3816923
تاریخ :
عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان را نمی‌توان دولتی مدیریت کرد اقتصاد ایران: سمنان- معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان با بیان اینکه عرصه‌های طبیعی استان را نمی‌توان دولتی مدیریت کرد، گفت: نیازمند مشارکت مردم در این زمینه هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احسان صباغیان در بازدید پیش از ظهر پنجشنبه خود از چند طرح آبخیزداری در سمنان با حضور مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه منابع طبیعی در استان صورت گرفته است، تاکید کرد: علیرغم تمام این خدمات باید اذعان کرد که مدیریت عرصه‌های طبیعی به صورت دولتی امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه نیازمند مشارکت‌های مردمی هستیم، افزود: بهره گیری از ظرفیت‌های سمن‌های مردمی، مردم و تشکل‌های این حوزه در زمینه آبخیزداری، نهال کاری، نگهداری از اراضی و … از ضرورت‌های استان سمنان است.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان ضمن بیان اینکه باید به سمت مردمی کردن عرصه‌های طبیعی برویم، گفت: در این حوزه اقدامات خوبی به خصوص در زمینه نهال کاری در استان سمنان صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

صباغیان با بیان اینکه اگر جوامع محلی توانمند سازی شوند بهترین مراقبان عرصه‌های طبیعی ما خواهند بود، گفت: باید مشارکت مردم در عرصه‌های طبیعی به صورت واقعی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی مشارکت مردم در حفظ عرصه‌های منابع طبیعی است زیرا اگر جوامع محلی توانمند شوند، عوامل تخریب در عرصه‌های منابع طبیعی کمتر می‌شود، افزود: مدیریت اراضی ملی در سایه همراهی مردم امکان پذیر خواهد بود.