تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3816906
شناسه : 3816906
تاریخ :
تصویب دوره دستیاری به عنوان شغل؛ عزم جدی برای افزایش سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی اقتصاد ایران: در یک گام مهم به سوی بهبود نظام سلامت کشور، وزیر بهداشت از تصویب احتساب دوره دستیاری به عنوان شغل در جلسه اخیر دولت خبر داد. این تصمیم، به عنوان حرکتی مثبت در جهت ارتقاء وضعیت پزشکان و بهبود شرایط کاری آنها تلقی می‌شود. علاوه بر این، وزیر بهداشت تأکید کرد که باید سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی به حداقل ۷ درصد افزایش یابد تا به استانداردهای کشورهای همسایه نزدیک‌تر شویم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا،در مجمع عمومی سالیانه سازمان نظام پزشکی که به میزبانی مجتمع فرهنگی و ورزشی تلاش در تهران برگزار شد، دکتر محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه سلامت، از تصویب احتساب دوره دستیاری به عنوان شغل خبر داد. وی این موضوع را در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهوری و اعضای دولت مطرح کرد و امیدوار است که مجلس نیز به این موضوع واکنش مثبت نشان دهد.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به ضرورت انسجام و همکاری بین جامعه پزشکی، دولت و مجلس، بیان کرد: "ما در جلسات فشرده اخیر دولت یک ساعت فرصت داشتیم تا مشکلات و راهکارهای مربوط به حوزه سلامت را مورد بحث قرار دهیم." او تأکید کرد که برای حل این چالش‌ها نیاز به همکاری و همفکری بین تمامی ذینفعان داریم.

دکتر ظفرقندی همچنین به وضعیت سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی اشاره کرد و گفت که طبق قوانین و اسناد بالادستی، این سهم باید همتراز و حتی بالاتر از میانگین کشورهای منطقه باشد. با وجود این، سهم سلامت در حال حاضر به ۴ درصد رسیده و هدف وزارت بهداشت افزایش آن به حداقل ۷ درصد است. او این موضوع را به عنوان یک فرصت ویژه برای حل مشکلات موجود دانست و به نقش سازمان‌های مرتبط مانند برنامه و بودجه در این زمینه اشاره کرد.

وزیر بهداشت همچنین بر لزوم بازنگری در قانون سازمان نظام پزشکی تأکید کرد و گفت: "این قانون که در سال ۸۳ اصلاح شد، بعد از گذشت ۲۰ سال نیاز به بازنگری دارد." او افزود که در گذشته حق تعیین تعرفه‌های بخش خصوصی بر عهده سازمان نظام پزشکی بود، اما این حق در احکام دائمی تغییر کرده است.

دکتر ظفرقندی با اشاره به همکاری‌های سازمان نظام پزشکی گفت: "با کمک این سازمان می‌توانیم اصلاحات لازم را به مجلس ارائه کنیم تا بهبودهای لازم در سیستم سلامت کشور ایجاد شود."

این اقدامات به وضوح نشان‌دهنده عزم جدی دولت برای بهبود وضعیت پزشکان و ارتقاء خدمات بهداشتی در کشور است و می‌تواند تحولی مثبت در نظام سلامت ایران ایجاد کند.