تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816888
شناسه : 3816888
تاریخ :
تحقق شعار جهش تولید و مشارکت مردم نیازمندتوسعه اقتصاد دیجیتال است اقتصاد ایران: سنندج_ مدیرکل بررسی‌های اقتصادی توسعه کسب‌وکار مخابرات ایران گفت: تحقق شعار جهش تولید و مشارکت مردم نیازمند توسعه اقتصاد دیجیتال است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، باقری صبح پنج شنبه در نشست هم‌اندیشی وهم‌آفرینی نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال کردستان که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اولین استانی که سند توسعه اقتصاد دیجیتال را تدوین کرد کردستان بود و چاره‌ای نداریم که خود را با اقتصاد دیجیتال همراه کنیم و جهشی در این عرصه ایجاد کنیم.

وی افزود: باید شبکه ارتباطی را تا آخرین نقطه جلو ببریم و خود را با دنیای دیجیتال پیش ببریم.

مدیرکل بررسی‌های اقتصادی توسعه کسب‌وکار مخابرات ایران با بیان اینکه نگاه مخابرات امروز زیست بومی وهم آفرینی است، گفت: واحدهای زیست بوم اعم از دانشگاه، صنعت و غیره باید کنار هم رشد کنند و جایگاه خود را در عرصه دیجیتال بیابند.

وی خاطر نشان کرد: در اقتصاد دیجیتال جهش تولید نیز باید لحاظ شود چرا که بدون دستیارهای هوشمند و ابزارهایی که از امکانات نوظهور نشأت می‌گیرد امکان کسب و کار وجود ندارد.

وی اضافه کرد: شرکت‌های دانش بنیان که در سطح کشور خدمت می‌کنند بدون اپراتور پشتیبان امکان مقیاس دهی ندارند و معتقدیم تحقق شعار جهش تولید و مشارکت مردم نیازمند توسعه اقتصاد دیجیتال است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با سه تحول بزرگ دست و پنجه می‌کنیم که الزاماتی به ما تحمیل کرده است، گفت: اقتصاد دیجیتال یکی از این تحولات است که به نوآوری نیاز دارد.

مدیرکل بررسی‌های اقتصادی توسعه کسب‌وکار مخابرات ایران اذعان کرد: مشارکت کارکنان و پیروی از اهداف راهبردی از الزامات توسعه دیجیتال در شرکت‌ها، سازمان و دستگاه‌ها است.