تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3816872
شناسه : 3816872
تاریخ :
چین: آماده همکاری با روسیه و مغولستان هستیم اقتصاد ایران: نخست‌وزیر چین پس از دیدارهای فیمابین در نشست کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای گفت: آماده همکاری با روسیه و مغولستان هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شینهوا،«لی کیانگ» نخست‌وزیر چین در سخنانی گفت که پکن آماده همکاری با روسیه و مغولستان برای تقویت بیشتر اعتماد متقابل، تقویت هماهنگی و ترویج همکاری‌های سه جانبه عمیق‌تر و عملی‌تر به منظور کسب منافع بیشتر برای مردم سه کشور است.

نخست‌وزیر چین پس از دیدار با میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه و لووساننامسرای اویون اردن، نخست وزیر مغولستان در حاشیه بیست و سومین نشست شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در این خصوص گفت: در سال های اخیر، تحت هدایت راهبردی سران ۳ کشور، همکاری های سه جانبه بین چین، روسیه و مغولستان شتاب پایداری را حفظ کرده است که انتظارات مشترک سه طرف را برآورده می کند و با روند آن نیز مطابقت دارد.

این در حالیست که بیست و سومین نشست روسای دولت‌های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به میزبانی پاکستان روز گذشته چهارشنبه در اسلام‌آباد پایتخت این کشور برگزار شد. نمایندگان ایران، چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس، تاجیکستان، ازبکستان و هند در این نشست حضور داشتند.