تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816843
شناسه : 3816843
تاریخ :
درخشش تئاتر بسیج مشگین‌شهر در پانزدهمین جشنواره سراسری استان اقتصاد ایران: مشگین‌شهر- رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان مشگین‌شهر گفت: هنرمندان مشگین‌شهر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج استان خوش درخشیدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با نظر هیأت داوران جشنواره نمایش خیابانی عتیقه از مشگین‌شهر به عنوان اثر برگزیده به همراه سه نمایش دیگر در بخش‌های خیابانی و صحنه‌ای به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج کشور استان معرفی شدند.

وی افزود: در بخش خیابانی «شعله جعفری» دریافت لوح سپاس و کسب رتبه دوم کارگردانی با نمایش عتیقه، «مهدیس قره زاده» دریافت لوح سپاس و کسب رتبه‌ی دوم بازیگری زن با نمایش عتیقه، «نساء محمدی» دریافت لوح تقدیر و کسب رتبه سوم بازیگری زن نمایش عتیقه در بخش صحنه‌ای دریافت لوح تقدیر جشنواره توسط «محمد افشاری» کارگردان و بازیگر نمایش ایستگاه زمان و رتبه سوم نویسندگی نمایش ایستگاه زمان توسط «مجید برج علیزاده» کسب کردند.

رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان مشگین‌شهر در خصوص موضوع نمایش عتیقه گفت: در این نمایش داستان دختری به نام «سحر» که برای تهیه هزینه داروهای پدرش که در جنگ تحمیلی، شیمیایی شده و در بیمارستان بستری است جهیزیه‌های خود را کنار خیابان بساط کرده است.

جعفری به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری به خصوص حوزه هنرهای نمایشی در شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در سه سال اخیر احیا و برگزاری جشنواره تئاتر شهرستان، اخذ مجوز شورای نظارت بر نمایش و تسهیل در صدور مجوز، استفاده از امکانات فیزیکی تمام وقت سالن اندیشه و هدف گذاری درست منجر به افزایش تولیدات نمایشی شهرستان شده است.

وی خاطرنشان کرد: چندین گروه نمایش شهرستان برای شرکت و بازبین جشنواره تئاتر استان و نیز اجرای عمومی آماده می‌شوند که طبق برنامه زمانبندی دبیرخانه جشنواره تئاتر استان هیأت بازبین برای داوری و انتخاب این هفته در شهرستان حضور می‌یابند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشگین‌شهر ضمن تبریک این موفقیت به هنرمندان شهرستان تصریح کرد: امید است شاهد درخشش این گروه نمایش و هنرمندان ساعی شهرستان در جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری به خصوص پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج کشور باشیم.