تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816822
شناسه : 3816822
تاریخ :
۹۷ درصد از درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی‌شده استان بوشهر تحقق یافت اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: ۹۷ درصد از درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی‌شده استان بوشهر تحقق یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد رستمی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان بوشهر دارای صنایع متعدد و متنوعی است که غیر از صنایع آلایندگی نفتی و پتروشیمی، دیگر واحدهای صنعتی آلاینده در استان بوشهر وجود دارد.

وی با اشاره به وجود آلایندگی در بیمارستان‌ها، عملیات شهرداری‌ها، صنایع کوچک از جمله کارخانه‌های سیمان و… اضافه کرد: امید می‌رود اعتبارات آلایندگی بتواند در زمینه رونق چرخه عمران و آبادانی شهرها و روستاها مؤثر باشد.

واریز اعتبارات به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر بیان کرد: طی ۶ ماه نخست امسال هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و ۴۸۸ میلیارد تومان به دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری تخصیص یافته است.

وی وصول مالیات در نیمه نخست امسال را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال ۱۰ هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان مالیات در استان بوشهر وصول شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی استان در مدت یاد شده نسبت به سهمیه تعیین شده تا ۹۷ درصد تحقق یافته است گفت: در ۶ ماه نخست امسال سه هزار ۹۹۴ میلیارد تومان مالیات غیرمستقیم و ۶ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان مالیات مستقیم وصول شده است.

وصول ۴ همت اعتبارات عوارض آلایندگی

رستمی به اعتبارات عوارض آلایندگی پرداخت و بیان کرد: با پیگیری انجام شده مطالبه استان بوشهر از اعتبارات عوارض آلایندگی ۳۰ همت است که از صنایع آلاینده نفتی به ویژه مجتمع‌های پتروشیمی وصول می‌شود.

وی از وصول ۴ همت اعتبارات عوارض آلایندگی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تاکنون هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آن اعتبارات عوارض آلایندگی توزیع شده و مابقی در حال تخصیص است.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر ادامه داد: این اعتبارات به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری در جهت رفع آلایندگی واریز می‌شود و ان‌شاءالله با تخصیص این منابع مالی مشکلات مناطق مورد هدف برطرف می‌شود و زمینه پیشرفت و توسعه زیرساخت‌های این شهرها و روستاها فراهم می‌شود.