تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816805
شناسه : 3816805
تاریخ :
پنجره واحد زمین در بوشهر راه‌اندازی می‌شود/ مقابله با زمین‌خواری اقتصاد ایران: بوشهر- استاندار بوشهر گفت: پنجره واحد زمین در بوشهر راه‌اندازی می‌شود که نقش مهمی در شناسایی زمین‌خواران دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر اظهار کرد: اعتبارات عوارض آلایندگی باید بر اساس مقررات تعیین شده مصرف شود و با استفاده از این اعتبارات در زیرساخت‌های رفع آلایندگی و عوارض آلایندگی اقدام شود.

وی ادامه داد: باید شیوه‌نامه هزینه کرد اعتبارات عوارض آلایندگی تهیه و تدوین شود و بر اساس این شیوه‌نامه اعتبارات در جلسه شورای برنامه‌ریزی به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شود که ان‌شاءالله اتفاق مهمی در توسعه زیرساخت‌ها در عمران شهری و روستایی به ویژه در جنوب استان بوشهر محقق شود.

محمدی‌زاده با اشاره به راه‌اندازی پنجره واحد زمین در استان اظهار داشت: این سامانه نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های توسعه و واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران و شناسایی زمین‌خواران دارد.

وی با قدردانی از پیگیری رئیس کل دادگستری و مدیرکل امور مالیاتی در احیای اعتبارات عوارض آلایندگی تصریح کرد: خوشبختانه اخذ اعتبارات عوارض اعتبارات آلایندگی فرصت مهمی برای توسعه زیرساخت‌ها و عمران و آبادانی به ویژه در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر فراهم کرده است.

استاندار بوشهر از واریز ۲ مرحله اعتبارات عوارض آلایندگی به استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در مرحله نخست ۱,۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات عوارض آلایندگی به استان بوشهر اختصاص یافت و به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های مختلف استان واریز شد.

محمدی‌زاده با اشاره به تخصیص ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عوارض آلایندگی در مرحله دوم به استان تصریح کرد: در ۲ مرحله مجموعاً سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عوارض آلایندگی به استان بوشهر اختصاص یافته است که نقش مهمی در عمران و آبادانی شهرها و روستاها در اجرا طرح‌های مختلف دارد.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات عوارض آلایندگی چند برابر اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان بوشهر است گفت: در سال جاری تاکنون ۵۳۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی اختصاص یافته در حالی که اعتبارات عوارض آلایندگی تاکنون سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.