تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3816794
شناسه : 3816794
تاریخ :
داده با سرعت بیشتر از ۵G انتقال داده شد اقتصاد ایران: محققان، داده‌های بی سیم را با سرعت ۹۳۸ گیگابیت برثانیه منتقل کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، چنین سرعتی از متوسط نسل پنجم ارتباطات ۹ هزار بار بیشتر است.

چنین سرعتی امکان دانلود بیش از ۲۰ فیلم در هر ثانیه را فراهم می کند. همچنین این دستاورد استاندارد جدیدی برای داده های چندگانه که ترکیب ۲ یا چند سیگنال هستند را فراهم می کند.

ژیشین لیو و همکارانش در کالج لندن از طیف وسیع تری از فرکانس ها نسبت به گذشته استفاده کردند. آنها در طیف ۵ تا ۱۵۰ گیگاهرتز فعالیت کردند و امواج رادیویی و نور را به کار گرفتند. این آزمایش برای ارزیابی سرعت اینترنت۶G در آینده انجام شد.

نسل آینده شبکه رادیویی (RAN) نیازمند انتقال سریع و بی سیم داده بین ایستگاه هایی است که سرعت آن فراتر از ۱۰۰ گیگابیت برثانیه برای اتصال نقاط دسترسی و ایستگاه ها است. همین امر انگیزشی برای تحقیق درباره استفاده کامل از طیف بی سیم از پهنای باند زیر ۶ گیگاهرتز تا میلی متر برای انتقال داده با استفاده از روش های تمام الکترونیک یا اپتوالکترونیک شد.

هرچند روش های تمام الکترونیک و اپتو الکترونیک به طور جداگانه برای به چالش کشیدن تولید سیگنال های پهنای باند با فرکانس حامل همگام، به‌طور جداگانه مورد استفاده قرار گرفتند.