تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816791
شناسه : 3816791
تاریخ :
مرکز تحقیقات بالینی بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد راه اندازی شد اقتصاد ایران: بجنورد_مرکز توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد راه اندازی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر مرکز توسعه و تحقیقات بالینی بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افتتاح و راه اندازی شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان در این مراسم با اشاره به اینکه به کار گیری نیروی انسانی در نقاط تخصصی مورد تاکید بوده، اظهار کرد: در معاونت تحقیقات بسیاری از فرآیندها اصلاح شده است اما کمبودهایی در نیروی انسانی متخصص وجود دارد که باید تأمین شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی مرکز توسعه تحقیقات دو بیمارستان امام رضا (ع) و امام حسن (ع) بجنورد همزمان آغاز شد، افزود: موافقت اصولی این دو مرکز اخذ شده است و امیدواریم بتوان در آینده با جذب مخاطبان و رشد آن‌ها بتوان موافقت قطعی مراکز را نیز کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی این مرکز اجرای اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی در کنار کارهای درمانی و آموزشی است.

سرپرست بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد در این مراسم نیز مراجعه حدود ۱۶ هزار نفر به این بیمارستان را ظرفیتی برای اجرای طرح‌های علمی خواند و گفت: جلوگیری از خروج بیماران از استان سیاست گذاری اصلی بیمارستان است و پیش بینی می‌شود راه اندازی این مرکز، در اجرای این سیاست گذاری مثبت و مؤثر باشد.

احمد وثوقی مطلق با بیان اینکه در موضوعات تحقیقاتی به مسئله و سلامت توجه نمی‌شود، ادامه داد: مرکز تحقیقاتی بالینی به هدف مند شدن پایان نامه‌ها و تحقیقات نیز کمک می‌کند.

وی در این آئین بخشی از اقدامات انجام شده در بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد را نیز برشمرد و گفت: اولین گام برای ماندگاری بیماران با اختصاص یک پزشک مقیم در بیمارستان برداشته شد و کلینیک دیابت در این بیمارستان راه اندازی و ۷۰۰ میلیون تومان برای خرید دستگاه اکو کاردیوگرافی از محل کمک خیران دریافت شده است.

سرپرست مرکز توسعه تحقیقات بالینی امام رضا (ع) بجنورد نیز در این آئین گفت: نیازها و زیر ساخت‌های این مرکز با پیگیری‌های زیاد فراهم شد و پس از اعلام فراخوان، بیش از ۵۰ طرح از سال ۱۴۰۱ ثبت و ارائه شده است.

فاریا جعفرزاده خاطرنشان کرد: نیازسنجی‌ها برای مرکز انجام شده و تلاشمان این است که با راه اندازی مرکز توسعه تحقیقات بالینی به پژوهش‌ها جهت داده شود.