تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3816766
شناسه : 3816766
تاریخ :
کاهش دما در اواسط هفته آینده؛ ورود هوای سرد به کشور اقتصاد ایران: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما در اواسط هفته آینده در کشور خبر داد و پیش‌بینی‌های جوی برای روزهای آینده را تشریح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزاارش سلامت نیوزبه نقل از ایسنا،صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، اعلام کرد که از اواسط هفته آینده، دما در بخش‌های مختلف کشور به‌طور محسوس کاهش خواهد یافت. او توضیح داد که این تغییر دما به دلیل تغییر در جریان‌های جوی و ورود هوای سرد به کشور رخ خواهد داد.

ضیاییان با اشاره به وضعیت جوی امروز (۲۶ مهر)، گفت: "در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، افزایش ابر و رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود."

وی افزود: "جمعه و شنبه (۲۷ و ۲۸ مهر) با شمالی شدن جریان هوا بر روی دریای خزر، شاهد کاهش دما و بارش در غرب سواحل این دریا خواهیم بود. همچنین در برخی مناطق شمال غرب کشور، رگبار باران و وزش باد ادامه خواهد داشت."

در روز یکشنبه (۲۹ مهر)، بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در مناطق شمالی کشور از جمله آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ارتفاعات رشته کوه البرز، بارش برف نیز ممکن است رخ دهد.

دوشنبه (۳۰ مهر) نیز پیش‌بینی می‌شود که علاوه بر مناطق یادشده، بارش در برخی نقاط از دامنه‌های جنوبی البرز نیز ادامه یابد.

ضیاییان همچنین خاطرنشان کرد: "از جمعه تا یکشنبه، وزش باد شدید در غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق شود. همچنین، گرد و خاک ممکن است از کشور عراق به نوار غربی کشور نفوذ کند."

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تأکید کرد: "از اواسط هفته آینده، کاهش محسوس دما در شمال، شمال غرب، غرب و جنوب غرب و مناطق مرکزی کشور آغاز خواهد شد و به تدریج در شمال شرق کشور نیز تأثیر خواهد گذاشت. در اواخر هفته، شرق و جنوب شرق کشور نیز کاهش محسوس دما را تجربه خواهند کرد."

در خصوص وضعیت جوی تهران، ضیاییان پیش‌بینی کرد: "آسمان تهران فردا (۲۷ مهر) صاف تا کمی ابری با وزش باد، گاهی با باد شدید و افزایش ابر خواهد بود. حداقل دما ۱۸ و حداکثر دما ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود." همچنین برای پس‌فردا (۲۸ مهر) نیز وضعیت مشابهی انتظار می‌رود.

وی در پایان گفت: "طی فردا و پس‌فردا، شهرکرد با کمینه دمای ۱- و صفر درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۸ و ۳۷ درجه سانتیگراد، خنک‌ترین و گرم‌ترین مراکز استان‌ها خواهند بود."

با توجه به پیش‌بینی‌ها، توصیه می‌شود که مردم از پوشاک مناسب برای مقابله با کاهش دما استفاده کنند و در هنگام بارش باران احتیاط‌های لازم را به عمل آورند.