تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816720
شناسه : 3816720
تاریخ :
تلاش برای تامین آب پایدار در روستاهای آذربایجان شرقی اقتصاد ایران: تبریز- تفاهم‌نامه تأمین آب پایدار ۲۵۴ روستای آذربایجان شرقی امضا شد تا با همکاری نهادهای مختلف و همچنین حضور خیران آبرسان آب پایدار در روستاهای آذربایجان شرقی تامین شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم‌نامه تأمین آب پایدار ۲۵۴ روستای آذربایجان شرقی مابین استانداری، شرکت آب و فاضلاب استان، سپاه عاشورا و مجمع خیرین آبرسان آب شرب کشور امضا شد.

محمد خانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در مراسم انعقاد این تفاهم نامه اظهار داشت: اردیبهشت ماه تفاهم نامه‌ای منعقد شده بود که براساس آن قرار بود ۲۱۰ روستا علاوه بر بودجه‌های دولتی از طریق خیرین و آب و فاضلاب آبرسانی شوند و گفتنی است پایداری آب شرب ۶۲ روستا در کمتر از سه انجام شد.

وی ادامه داد: امروز به نمایندگی از خیرین گرانقدر، پدر خیرین آبرسان حاج اکبر ابراهیمی (بنیاد نیکوکاری ابراهیمی) دعوت شده بود تا ۶۲ روستا را افتتاح و تفاهم نامه تأمین آب پایدار ۲۵۴ روستا نیز منعقد شود.

وی افزود: این تفاهم نامه مابین استانداری، شرکت آب و فاضلاب استان، سپاه عاشورا و مجمع خیرین آبرسان آب شرب کشور منعقد شده و اعتبار تخصیص یافته آن ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: مقرر شد تا ۳۱۵ کیلومتر لوله پلی اتیلن در سایزهای مختلف مطابق لیست پیوستی توسط بنیاد نیکوکاری ابراهیمی جهت استفاده در خطوط انتقال و شبکه روستاهای هدف و ۷۵ باب مخزن پلی اتیلنی در حجم‌های مختلف تأمین شود.

خانی خاطرنشان کرد: همچنین حفاری مربوط به مسیر شبکه و خطوط انتقال با مشارکت اهالی روستاها و شرکت آب و فاضلاب انجام شده و لوله گذاری‌ها و نصب مخازن از طریق قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا با مشارکت آب و فاضلاب اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از این روستاها، ۱۰۰ روستا بلامحل باقی می‌ماند که به دنبال بودجه دولتی و خیرین هستیم تا آب پایدار آنها را هم تأمین کنیم.