تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816713
شناسه : 3816713
تاریخ :
پیشرفت ۳۰ درصدی طرح توسعه جامع بندر گناوه / استقرار شناور لایروب اقتصاد ایران: بوشهر-مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پیشرفت ۳۰ درصدی طرح توسعه بندر گناوه خبر داد و گفت: بزودی با استقرار شناور لایروب دراین بندر، سرعت اجرای طرح به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب صبح پنج شنبه در جریان بازدید از روند اجرای این طرح توسعه بندر گناوه اظهار کرد: با اجرای فاز نخست طرح توسعه جامع و افزایش عمق حوضچه بندر گناوه، امکان تردد شناورهای ۲ هزار تنی در این بندر فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: بزودی با استقرار شناور لایروب در بندر گناوه، سرعت اجرای طرح توسعه جامع این بندر به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: طرح توسعه جامع بندر گناوه با اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، به عنوان یکی از پروژه‌های مهم زیربنایی بنادر استان بوشهر و حتی کشور است.

شکیبی نسب ادامه داد: فاز نخست این پروژه به مدت ۳۶ ماه تعریف شده و طبق برنامه‌ریزی در حال پیشرفت است.

پیشرفت ۳۰ درصدی طرح توسعه جامع بندر گناوه / استقرار شناور لایروب

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر همچنین به تدابیری برای تأمین زمین موقت در محدوده معدن و سوخت خودروهای سنگین پروژه اشاره کرد و گفت: بازدیدهای مستمر از طرح به منظور شناسایی و رفع موانع انجام می‌شود.

شکیبی نسب همچنین از همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله فرمانداری شهرستان در اجرا مطلوب طرح توسعه جامع بندر گناوه قدردانی کرد.

پیشرفت ۳۰ درصدی طرح توسعه جامع بندر گناوه / استقرار شناور لایروب

شهرستان در شمال استان بوشهر دارای دو بندر بسیار مهم، بندر گناوه مرکز شهرستان و بندر ریگ است که نقش مهمی در داد و ستد و تجارت دریایی و صید و صیادی و گردشگری و اقتصاد دریا محور دارند و از بنادر شناخته شده در کشور و در منطقه محسوب می‌شوند.

بندر گناوه یکی از مهمترین بنادر گردشگری و تجاری کشور و استان بوشهر و مرکز این شهرستان است که با توجه به موقعیت‌های تجاری و گردشگری هر سال میزبان میلیون‌ها هموطن از اقصی نقاط کشور است.

این بندر با فعالیت بیش از ۵۰۰ شناور سنتی به عنوان بزرگ‌ترین بندر تجارت سنتی کشور محسوب می‌شود.