تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816621
شناسه : 3816621
تاریخ :
اجرای طرح قاضی در مدرسه‌های زنجان کلید خورد اقتصاد ایران: زنجان -رئیس کل دادگستری زنجان از آغاز اجرای طرح «قاضی در مدرسه» به منظور بالا بردن آگاهی‌های حقوقی جامعه با استفاده از ظرفیت کارشناسان حقوقی و قضایی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام برحق در آئین افتتاح این طرح در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه شهید قاسم سلیمانی زنجان، افزود: دوران تحصیل یکی از دوران شیرین و آینده ساز برای دانش آموزان است و کسب علم، نورانیت و معنویت در این دوران برای دانش آموزان زمینه پیشرفت کشور و سعادت آنها را در مسیر زندگی فراهم می‌کند.

رئیس کل دادگستری زنجان با تاکید بر اینکه اخلاص در انجام کارها رمز موفقیت انسان در جامعه است، گفت: توجه به آموزه‌های دینی در مسیر زندگی همواره به عنوان چراغ راه پیش روی انسان‌ها قرار دارد و زمینه هدایت و سعادت دنیوی و اخروی آنها را فراهم می‌کند.

فرجی برحق با تاکید بر نقش افزایش آگاهی‌های حقوقی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزود: توجه به این موضوع از بروز آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی پیشگیری خواهد کرد.

وی ارتباطات ناصحیح اجتماعی و انتخاب دوستان ناباب را از عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی میان دانش آموزان بیان کرد و گفت: توجه به معیارهای صحیح انتخاب دوستان با شناخت دقیق از خانواده‌ها و خود فرد باید مورد توجه دانش آموزان قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری زنجان یادآور شد: در این راستا اجرای طرح قاضی در مدرسه در استان آغاز شده است تا با افزایش آگاهی‌های حقوقی با استفاده از کارشناسان مجرب حقوقی و قضائی شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس و سطح جامعه باشیم.