تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816573
شناسه : 3816573
تاریخ :
پیکر شهید «اکبر صفی صمغ آبادی» در آبیک دفن می شود اقتصاد ایران: قزوین- پدر شهید «اکبر صفی صمغ آبادی» از تاکید خانواده شهید بر دفن آن شهید در آبیک خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدزمان صفی صمغ آبادی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار جمعی از فرماندهان نظامی استان قزوین اظهار کرد: با مشورتی که با خانواده شهید و مخصوصاً دختر شهید داشتیم قرار شد تا پیکر شهید به آبیک بازگردانده شود.

وی عنوان کرد: شهید در زمان حیات خود در وصیتی خواسته بود تا پس از شهادت پیکرش در روستای صمغ آباد آبیک به خاک سپرده شود و بر همین اساس خواستار بازگشت پیکر هستیم

گفتنی است پیکر مطهر شهید اکبرصفی صمغ آبادی سال‌ها پیش در تبریز تشییع و به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شده بود اما با آزمایش DNA سرانجام هویت او مشخص و روز گذشته به خانواده او اعلام شد

شهید اکبر صفی صمغ آبادی در سوم آبان ماه سال ۱۳۴۱ در تهران به دنیا آمد. وی در رشته علوم و فنون نظامی دوره کارشناسی را سپری و در سال ۱۳۶۲ ازدواج نموده و صاحب یک فرزند دختر شد.

این شهید والا مقام در تاریخ ۲۱ اسفند سال ۱۳۶۳ در بمباران هوایی جزیره مجنون و در عملیات بدر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و اثری از پیکر وی به دست نیامد.