تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816528
شناسه : 3816528
تاریخ :
افتخار شهید نیلفروشان فرجام نیک است اقتصاد ایران: اصفهان-کارشناس مسائل دینی گفت: افتخار شهید نیلفروشان و جبهه مقاومت این است که فرجام نیکی داشتند و هنر شهید نیلفروشان این است که ثبوت قدم داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر رفیعی شامگاه چهارشنبه در مراسم وداع با پیکر شهد نیلفروشان در امامزاده شاه میر حمزه اظهار کرد: در روایت آمده است شهید مقام بالایی دارد که روز قیامت همه به او غبطه می‌خورند.

وی افزود: لحظه شهادت به قدری زیباست که شهدا آرزو می‌کنند دوباره به دنیا برگردند و این لحظه را مجدد تجربه کنند. امیرالمومنین (ع) در جوانی می‌فرمودند که مؤمنان دو قسم هستند که برخی شهید می‌شوند و برخی دیگر منتظر هستند که شهید شوند.

کارشناس مسائل دینی گفت: شهید نیلفروشان خود اذعان می‌کرد که به دست صهیونیست‌ها شهید می‌شود و در گلزار شهدای اصفهان دفن خواهند شد زیرا منتظر شهادت بود؛ او از ۱۴ سالگی وارد بسیج و عرصه مبارزه برای نظام و اسلام شد و اکنون در دهه پنجم زندگی دیده می‌شود که عمده عمر این شهید در جنگ بوده و البته فعالیت علمی و دانشگاهی داشته و پیشینه گسترده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه شهید نیلفروشان نزدیک چهل سال تحصیل و زندگی کرده است، گفت: طلب شهادت کردن به معنای تعطیل کردن زندگی نیست و مهم این است که بعد از عمری تلاش بتوان به عاقبت به خیری و یا شهادت رسید.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مهم انسان این است که پایان نیک داشته باشد و اعمالش قبول شود؛ حضرت زینب (س) در گودی قتلگاه گریه نکردند و در ابتدا گفتند که خدایا از ما قبول کن. عابد و رزمنده‌های بسیاری بودند که فرجام خوبی نداشتند.

وی خاطر نشان کرد: افتخار شهید نیلفروشان و جبهه مقاومت این است که فرجام نیکی داشتند و هنر شهید نیلفروشان این است که ثبوت قدم داشت. جوانان باید بدانند که چگونه شهدا چنین مقامی را پیدا کردند.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به آیه‌ای از قرآن گفت: رزمندگان ۵ ویژگی دارند، آنها مرز نمی‌شناسند، وهن و سستی درون آنها راه ندارد و شجاع هستند، ضعف ندارند، در مقابل دشمن هم کرنش نمی‌کنند و از مواضع خود عقب نمی‌نشینند و صبور هستند.