تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816522
شناسه : 3816522
تاریخ :
نوسازی ناوگان اورژانس لرستان با کمک خیرین حوزه سلامت اقتصاد ایران: خرم‌آباد - رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از نوسازی ناوگان اورژانس استان با کمک خیرین حوزه سلامت خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام دلفان در حاشیه جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه‌های آموزش و بهداشت و درمان شهرستان الیگودرز، یکی از دغدغه‌های نماینده الیگودرز را بررسی مسائل و موضوعات حوزه سلامت دانست و اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های نماینده مردم حوزه سلامت شهرستان الیگودرز است و ایشان به جد پیگیر رفع موضوعات مختلف هستند.

وی گفت: در ابتدا مسائل مختلف را شنیدیم و سپس در مورد مشکلات و بدهی‌های بیمارستانی، مشکلات تأسیساتی و خدماتی، مطالبات پرسنلی و همچنین در مورد دانشکده پرستاری، اورژانس هوایی و دیگر موضوعات متفرقه بحث و تبادل نظر شد و دراین‌خصوص تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به بحث قیمت‌گذاری تعرفه‌ها، بیان داشت: تعرفه‌های دولتی جوابگوی نیازهای بیمارستان‌ها نیست و سیاست فعلی بر این است که از محل همین درآمدها برای نگهداشت بیمارستان‌ها هزینه شود که کافی نیست و قرار است یک سرانه و مبلغی جداگانه برای نگهداشت بیمارستان‌ها تأمین اعتبار شود و تخصیصش به دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شد.

دلفان در ادامه با اشاره به بحث نیروی انسانی شبکه، گفت: با بومی گزینی در آزمون‌ها و موافقت با تمدید طرح نیروهای طرحی، می‌توان بخشی از مشکلات شبکه را از نظر تأمین نیروی انسانی مرتفع کرد و با ساخت منازل مسکونی، می‌توان برای ماندگاری بیشتر متخصصین و کاهش دغدغهٔ آنان اقدام کرد.

وی از تلاش برای نوسازی ناوگان اورژانس استان با کمک خیرین حوزه سلامت خبر داد و گفت: با سوق‌دادن افراد خیر برای واردات آمبولانس‌های نو در سطح کشور که طبق قانون، واردکنندگان از پرداخت مالیات در این حوزه معاف هستند؛ می‌تواند کمک شایانی به نوسازی ناوگان اورژانس کشور و استان کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، پرداخت بخشی از مطالبات پرسنلی، بررسی نیازسنجی‌ها و تأمین اعتبارات لازم در حوزه‌های بهداشت و درمان با همکاری و رایزنی با مسئولان وزارتی را بسیار مهم دانست که می‌تواند راهگشا باشد.

دلفان، گفت: همه تلاش و سعی همکاران بر این است که موضوعات مختلف و متناسب با بضاعت دانشگاه حل‌وفصل شود.

وی افزود: ساخت مرکز بهورزی که از پیشرفت خوبی برخوردار است؛ بحث تأمین مسکن پزشکان متخصص و ارتقای دانشکده پرستاری الیگودرز که در دستور کار قرار دارند و با پیگیری‌هایی که انجام شده، امیدوارم شاهد رفع بخشی از مشکلات حوزه سلامت این شهرستان باشیم.