تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816516
شناسه : 3816516
تاریخ :
بارندگی‌های فصل زراعی امسال در لرستان از حد نرمال پایین‌تر است اقتصاد ایران: خرم‌آباد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، بارندگی‌های فصل زراعی امسال در استان از حد نرمال پایین‌تر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عماد شاهرخی در جلسه ستاد بیمه کشاورزی لرستان، اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، صندوق بیمه کشاورزی مکلف شده از طریق کارگزاری شرکت‌های بیمه، محصولات اساسی همانند گندم، جو، برنج حبوبات، گوشت قرمز و سفید، شکر ذرت و دانه‌های روغنی را در مقابل خسارت ناشی از سوانح طبیعی بیمه کند.

وی ادامه داد: با پیش‌بینی‌هایی که سازمان هواشناسی منتشر کرده است در فصل زراعی امسال بارندگی از حد نرمال پایین‌تر و باتوجه‌به ریسک‌پذیری بخش کشاورزی پیشنهاد این است که کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند و ما نیز از این طرح ملی حمایت می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: اطلاع‌رسانی کامل به کشاورزان عزیز با مدیریت ترویج است که می‌بایست کلاس‌های آموزشی و ترویجی را با هماهنگی صندوق بیمه کشاورزی و همکاری مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز اجرا کنند.

شاهرخی، تصریح کرد: ضریب نفوذ بیمه را در حوزه‌های باغات، گیاهان دارویی و منابع طبیعی با پشتوانه بیمه کشاورزی باید داشته باشیم.