تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3816508
شناسه : 3816508
تاریخ :
وزیرخارجه مصر: امنیت منطقه بدون تشکیل کشور فلسطین امکان‌پذیر نیست اقتصاد ایران: وزیر خارجه مصر با تأکید بر اهمیت تشکیل کشور مستقل فلسطین، اعلام کرد که مصر در حال انجام تلاش‌های گسترده‌ای برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، بدر عبدالعاطی، وزیر امور خارجه مصر، در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای اسپانیایی خود اعلام کرد که امنیت و ثبات در منطقه بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین محقق نخواهد شد.

وی به تلاش‌های مداوم مصر برای توقف آتش‌بس در غزه و لبنان اشاره کرده و از گفت‌وگوهای گسترده با طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای کاهش تنش و اجرای فوری آتش‌بس خبر داد.

عبدالعاطی ضمن اشاره به اهمیت مسئله آب برای مصر، اعلام کرد که قاهره هیچ‌گونه تعرض به امنیت آبی خود را تحمل نخواهد کرد و آب را مسئله‌ای حیاتی و وجودی برای مصر می‌داند.

وی همچنین حملات رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم کرده و بر لزوم اجرای فوری آتش‌بس تأکید کرد.

وزیر خارجه مصر گفت که این کشور ارسال کمک‌های انسانی به لبنان را ادامه داده و به زودی یک هواپیمای حامل کمک‌ها به فرودگاه بیروت خواهد رسید.

وزیر خارجه مصر همچنین هرگونه حمله به نیروهای یونیفل در جنوب لبنان را محکوم کرده و خواستار اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل شد.

عبدالعاطی با اشاره به اختلافات موجود در اتحادیه اروپا بر سر وضعیت غزه و لبنان گفت که این اختلافات پیام‌های نادرستی به رژیم صهیونیستی داده و به این رژیم اجازه می‌دهد به اقدامات خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد که ادامه این چند دستگی‌ها غیرقابل قبول است.