تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816492
شناسه : 3816492
تاریخ :
مدیران تنگستان برای رفع مشکلات تعلیم و تربیت تلاش کنند اقتصاد ایران: بوشهر- فرماندارتنگستان گفت: مدیران شهرستان باید در راستای رفع مشکلات نظام تعلیم و تربیت گام بردارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان عنوان داشت: بخشی از توسعه یک منطقه توسعه زیر ساختی آن منطقه است که گاهی منطقه‌ای به لحاظ سخت افزاری توسعه دارند ولی نرم افزاری زیاد و قابل قبول نیست.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: در شهرستان تنگستان علاوه بر اینکه در حوزه سخت افزاری از گذشته تا به حال و آینده دارای جهش خوبی در حال اتفاق است در حوزه نرم افزاری که نیروی انسانی در واقع شاخص باشد در فضای آموزش و پرورش که رکن تربیت نیروی انسانی کارآمد و نخبه به شمار می‌رود در حال انجام است.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: مدارسی که در شهرستان دانش آموزان آنها در کنکور سراسر دارای رتبه‌های کشوری شدند و موفق عمل کردند از مدیران آن مدارس به صورت ویژه تجلیل شود.

توسعه زیرساخت‌ها

رئیس شورای آموزش و پرورش تنگستان ادامه داد: ضروری است برای برگزاری گسترده راهپیمایی سیزده آبان در شهرستان حضور، نقش و مشارکت دانش آموزان بیشتر از گذشته باشد.

وی گفت: شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در جهت توسعه زیرساخت‌ها و برآوردن نیازهای فرهنگی شهرستان است.

وی افزود: آموزش و پرورش به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، کانون مهم تعلیم، دانایی، توانایی و خلاقیت است که می‌تواند با تربیت نیروهای ماهر و مستعد، در توسعه همه جانبه نقش بسزایی ایفا کند.

جلب مشارکت‌های مردمی

لطفی تاکید کرد: همه مدیران شهرستان باید در راستای بهره گیری از خرد جمعی، ایجاد بستر مناسب جهت جلب مشارکت‌های مردمی و نیز به کارگیری همه ظرفیت‌ها در جهت رفع مشکلات نظام تعلیم و تربیت گام بردارند.

فرماندار تنگستان با اشاره به اینکه مدرسه شبانه و روزی در حال احداث حضرت زینب (س) بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: مدرسه حبشی شهر اهرم منابع اعتباری آن از اعتبارات ملی پیش بینی شد و آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

در پایان این جلسه از برترین‌های کنکور سراسری در شهرستان با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد.