تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3816486
شناسه : 3816486
تاریخ :
عراقچی: امکان تبادل پیام میان ایران و آمریکا وجود دارد اقتصاد ایران: سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه اعلام کرد که امکان تبادل پیام میان ایران و آمریکا همچنان وجود دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عراقچی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران مطرح کرد: یک روند میان ما و آمریکایی‌ها وجود داشت به نام روند مسقط که مربوط به مذاکرات هسته‌ای می‌شد و آن روند فعلاً متوقف است و طبیعی هم هست چرا که مجال و زمینه‌ای برای آن گفت‌وگوها وجود ندارد، ولی روند تبادل پیام و انتقال دیدگاه‌ها از طرق مختلف همچنان وجود دارد و ما در صورت لزوم از آنها استفاده خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه بیان کرد: جای تاسف است در حالی که ما و همه کشورهای منطقه در حال تلاش هستیم تا تنش منطقه را کاهش دهیم تا از جنایاتی که در حال صورت گرفتن است جلوگیری کنیم، کشورهای اروپایی و غربی با اعمال تحریم‌های جدید در حال مدیریت افزایش تنش هستند. 

عراقچی همچنین خاطر نشان کرد: آنها بهتر از هر کسی می‌دانند که تحریم‌ها هیچ وقت راه حل نبوده و هیچ وقت نتوانسته مشکلی را در روابط میان ایران و غرب حل کند بلکه بر مشکلات همیشه اضافه کرده و همواره آنها بودند که پس از تحریم‌های سنگین وضع شده علیه ایران و دیدن بی‌نتیجه بودن آن مجبور به مذاکره برای مدیریت تنش شدند.

وی با تاکید بر اینکه تحریم‌های جدید غرب علیه ایران یک اقدام خصمانه محسوب می‌شود و کمکی به وضع موجود نخواهد کرد، افزود: تحریم‌های جدیدی که آمریکا و اروپا علیه ایران وضع کرده است مردم عادی را که با هواپیما به سفر می‌روند را محروم می‌کند و هدف قرار می‌دهد، حال این چه اثری می‌تواند در کاهش تنش در منطقه داشته باشد جای سوال و تاسف است.

وزیر امور خارجه در ادامه خاطر نشان کرد: کانال‌های تبادل پیام با آمریکایی‌ها همواره وجود داشته و الان هم وجود دارد، کانال رسمی ارتباطی میان دو طرف سفارت سوئیس در تهران است که هر زمان لازم باشد این تبادل پیام صورت می‌گیرد و البته راه‌های دیگری هم وجود دارند. 

عراقچی تصریح کرد: در حال حاضر مواضع ما بسیار روشن است و شفاف آن را بیان کرده‌ایم و من فکر نمی‌کنم که سوء تفاهمی در مورد سیاست‌های ما وجود داشته باشد که لازم باشد از طریق پیام آنها را روشن کنیم.

او در پایان عنوان کرد: ارسال پیام‌ها معمولاً جهت رفع سوء تفاهم‌ها و روشن کردن موضوعات و جلوگیری از اشتباهاتی است که می‌تواند بر اثر سوء تفاهمات باشد. /ایرنا

انتهای پیام/