تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3816465
شناسه : 3816465
تاریخ :
ساخت«خانه‌های حفاظت شده سیار» در اسرائیل از ترس موشک‌های حزب‌الله اقتصاد ایران: رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش حملات موشکی حزب‌الله از لبنان، اقدام به احداث «خانه‌های حفاظت شده سیار» برای ادامه فعالیت کارخانه‌های شمال اراضی اشغالی، کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که وزارت اقتصاد و صنعت رژیم صهیونیستی برای تضمین تداوم فعالیت کارخانه‌های شمال فلسطین اشغالی در برابر حملات موشکی حزب‌الله، «خانه‌های حفاظت شده سیار» احداث کرده است.

این اقدام در پی افزایش دامنه حملات حزب‌الله از لبنان صورت گرفته است. به گزارش این رسانه‌ها، وزارت اقتصاد و صنعت رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه گذشته در چندین منطقه شمالی مانند کارخانه‌های «شامیر»، «یروعام»، «کفر سالد»، «روش پینا» و منطقه صنعتی «دلتون» خانه‌های حفاظت شده سیار را با تأمین مالی وزارت اقتصاد، فرماندهی جبهه داخلی و وزارت امنیت مستقر کرده است.

این «خانه‌های حفاظت شده سیار» که در فاصله ۴۰ کیلومتری از مرزهای شمالی قرار دارند، برای کارگران و مدیران کارخانه‌هایی که از شرایط امنیتی متشنج در مرزهای شمالی رنج می‌برند، محافظت فوری فراهم می‌کنند.

رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است این پروژه را از نظر جغرافیایی و بودجه گسترش دهد، پروژه‌ای که ابتدا در «کریات شمونا» آغاز شد و حالا به دلیل افزایش حملات حزب‌الله به کارخانه‌های واقع در شهرها و شهرک‌های شمالی توسعه یافته است.

نیر برکات، وزیر اقتصاد و صنعت رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: «حفاظت از کارخانه‌ها تنها مسئله‌ای امنیتی نیست، بلکه یک ضرورت اقتصادی است». وی افزود: «ما به ادامه تولید در شمال نیاز داریم».

رژیم صهیونیستی از کاهش فعالیت‌های صنعتی و تجاری در پی کاهش تعداد کارگران و تعطیلی کارخانه‌های شمال اراضی اشغالی به دلیل شرایط امنیتی رنج می‌برد. این وضعیت به‌ویژه پس از افزایش تجاوزات رژیم به لبنان و گسترش حملات موشکی حزب‌الله به شهرهایی چون صفد و حیفا شدیدتر شده است.