تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3816463
شناسه : 3816463
تاریخ :
اولین خودروی زرهی هایبرید ارتش آمریکا اقتصاد ایران: عصر خودرو- شرکت جنرال موتورز دیفنس برای اولین بار یک خودروی زرهی هایبرید به ارتش آمریکا پیشنهاد داده تا جایگزین هاموی شود. جنرال موتورز دیفنس بخش تولیدات نظامی کمپانی جنرال موتورز است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، خودروی هاموی حدودا 40 سال است که اصلی‌ترین خودروی زرهی سبک ارتش آمریکاست ولی طی چند سال گذشته با افزایش عمر این خودرو ها حوادث غیر رزمی آنها دلیلی بر آن شده که ارتش به دنبال جایگزینی آن باشد. چندین شرکت طرح های خود را به ارتش آمریکا ارائه کرده‌اند که مدل هایبرید جنرال موتورز دیفنس یکی از آنهاست.

 

البته خودروی هامر معمولا با هاموی اشتباه گرفته می‌شود و بسیاری بر این باور هستند که هامر نسخه غیرنظامی هاموی است، در حالی که کاملا اشتباه میکنند. بسیاری معتقدند که هامر بر پایه پلتفرم شورولت تاهو ساخته شده و فقط از نظر ظاهری کمی به هاموی نظامی شباهت دارد.

 

طرح جدید جنرال موتورز دیفنس بر پایه پلتفرم شورولت Silverado 2500HD ZR2 ساخته شده که شباهت هایی به Dodge Ram 1500 Ramcharger دارد. داج رم 1500 رمچارجر که به زودی وارد بازار می‌شود دارای یک موتور V6 بنزینی یا گازوئیلی به عنوان ژنراتور برق پشتیبانی کننده موتور الکتریکی است. اما طرح جنرال دیفنس به یک موتور 2.8 لیتری توربو دیزل Duramax و پک پاتری برای افزایش برد خودرو مجهز است.

این بسته دارای 12 ماژول باتری است که برق را به دو موتور الکتریکی منتقل می‌کنند، هر یک از این موتور ها بر روی محور عقب و جلو قرار گرفته‌اند. برد این خودرو مشخص نیست اما با وجود ژنراتور دیزلی هر جایی که سوخت گازوئیل باشد خودرو مشکلی نخواهد داشت.

دوربین های 360 درجه، کنترل کشش الکترونیکی، ترمز های ضد قفل، محافظ چپ کردن، کمربند های ایمنی 4 و 5 نقطه‌ای بخشی از ویژگی های این خودرو هستند. همچنین باتری های بزرگ خودرو می‌تواند برای تامین برق انواع وسایل، سنسور ها و تجهیزات ارتباطی نظامی در مواقع لزوم استفاده شود. بسته به سفارش بدنه این مدل می‌تواند با 2 ، 4 یا 6 سرنشین تولید و ارائه شود.

سخن مترجم:
مدل جدید هایبرید نظامی شرکت جنرال موتورز یک گام بزرگ برای خودرو های هایبرید است اما مسئله خودرو های جنگی کاملا متفاوت است. همانطور که واضح است خودرو های هایبرید پیچیدگی زیادی نسبت به مدل های سوختی دارند، از طرفی برای مناطق حساس ارتش ها به دنبال خودرو هایی هستند که تعمیرات آنها راحت باشد و با شرایط سخت و پیش بینی نشده دست و پنجه نرم کنند. پس در نتیجه با پتانسیل بالایی که این خودرو در خود دارد بعید است ارتش آمریکا حداقل در آینده نزدیک به این خودرو روی خوش نشان دهد.