تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3816460
شناسه : 3816460
تاریخ :
شناسایی ۶ هزار و ۲۵۰ زباله‌گرد و ۲۵۱ مرکز غیرمجاز جمع‌آوری پسماند اقتصاد ایران: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به شناسایی ۶ هزار و ۲۵۰ زباله‌گرد گفت: برای مقابله با مافیای زباله نیاز به همکاری دستگاه‌ها داریم تا با سرعت بیشتری کار پیش رود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در حاشیه بازدید کمیته قرارگاه اجتماعی کلان‌شهر تهران از آسیب‌های پایتخت در حوزه پسماند با بیان اینکه تاکنون با ۶ هزار و ۲۵۰ زباله‌گرد برخورد صورت گرفته است، گفت: تعداد زیادی از این افراد اتباع بودند که به صورت غیر مجاز جمع‌آوری پسماند را انجام داده که رد مرز شدند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه از تاریخ ۱۹ دی ۱۴۰۲ تا تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۶۳۹ دستگاه خودروی حمل زباله بدون مجوز و غیرقانونی توقیف شده‌اند، تصریح کرد: در همین بازه زمانی بالغ بر ۲ هزار و ۴۲۶ چرخ دستی نیز جمع‌آوری شده‌اند. همچنین ۲۵۱ باب مرکز غیرمجاز شناسایی و ۱۶۵ مورد از آن‌ها تعطیل شده و پلمب ۸۶ باب از این مراکز غیرمجاز نیز در دست اقدام قرار دارند.

جمع‌آوری روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن پسماند در پایتخت؛ هزار و ۱۲۵ تن زباله خشک قابل بازیافت

وی در ادامه به آمار جمع‌آوری روزانه پسماند در تهران توسط این سازمان پرداخت و گفت: بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ تن پسماند در روز جمع‌آوری می‌شود که ۲ هزار و ۲۵۰ تن از آن‌ها زباله خشک هستند و هزار و ۱۲۵ تن از زباله‌های خشک، زباله خشک قابل بازیافت هستند که بخشی از این بازیافتی‌ها توسط درخواستی که مردم در نرم افزار شهرزاد و بخش نوماند ثبت می‌کنند جمع‌آوری می‌شود و هزینه آن در کیف پول شهروندی آنها شارژ می‌شود.

برای مقابله با مافیای زباله نیاز به همکاری قوه قضائیه، دادستانی و نیروی انتظامی داریم

محمدی در ادامه با اشاره به اهمیت تعامل مجموعه‌های مختلف برای پاکسازی شهر تهران در بحث زباله گردی گفت: برای مقابله با مافیای زباله نیاز به همکاری قوه قضائیه، دادستانی و نیروی انتظامی داریم تا با سرعت بیشتری ضمن شناسایی و معرفی این مراکز در جهت مقابله با آنها اقدام کنیم.