تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3816444
شناسه : 3816444
تاریخ :
اظهارات جبلی درباره کاهش مخاطب، مهران مدیری و سیدحسن نصرالله اقتصاد ایران: رئیس صدا و سیما از پخش گفت‌وگوی منتشر نشده‌ای با سیدحسن نصرالله و ساخت آثار نمایشی درباره سیدمقاومت گفت و نسبت به نظرسنجی پرحاشیه نیز واکنش متفاوتی نشان داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چند روزی است که نظرسنجی ایسپا و تحلیل کارشناسان و اهالی رسانه، واکنش مدیران تلویزیون را به انحاء مختلف به دنبال دارد. همچنان که پیمان جبلی در مراسم تجلیل از سازندگان و هنرمندان سریال «طوبی» به این نظرسنجی و بحث کاهش مخاطب واکنش نشان داد.

محسن برمهانی معاون سیما و رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما نیز در گفت‌وگوهای دیگری درباره کاهش مخاطب صحبت کردند. اما پیمان جبلی در حیاط دولت این بار با انتقاد بحثِ خودش را درباره کاهش مخاطب مطرح کرد. او گفت: چرا باید رسانه ملّی به عنوان تریبون اصلی و رسانه ملّی و مردمی کشور در معرض تخریب و مخدوش کردن مخاطب قرار بگیرد؟

رئیس رسانه ملّی تأکید دارد که مخاطب تلویزیون بنابر نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما و مراکز نظرسنجی معتبر همواره به صورت طبیعی نسبت به بقیه رسانه‌ها، سکوها و مراجع رسانه‌ای در رتبه بسیار بالایی قرار دارد. اما آن‌جایی اتفاقات عجیب می‌شود برخی از چهره‌ها و رسانه‌ها از اینکه رسانه ملّی بالای 70 درصد مخاطب داشته باشند ناراحت‌اند و جای تعجب دارد چرا باید ناراحت باشند.

خبرنگار تسنیم با پیمان جبلی گفت‌وگویی انجام داده که بیشتر به مقوله جریان مقاومت و جنایات این روزهای رژیم صهیونیستی و مطالبه‌ای که بسیاری درباره ساخت آثار نمایشی و مستندهای متفاوت ویژه جبهه مقاومت و سیدحسن نصرالله و دیگر شهدای بزرگ می‌پردازد.

او در خصوص پوشش تحولات منطقه در رسانه ملّی به این نکته اشاره می‌کند: «رسانه ملی بر اساس طراحی سناریوهای مختلف، اقدام به آماده‌سازی زیرساخت‌ها، برنامه‌ها و پیش‌بینی تحولات آتی کرده است که تا الان بخش زیادی از آن اجرا شده و عمده‌ای از آن هم آماده است و باید متناسب با تحولات پیش برویم و برنامه‌ریزی‌ها را عملیاتی کنیم.

آنچه تا الان برای ما اهمیت داشته و خواهد داشت، به دست گرفتن روایت اول است؛ با تحولاتی که در لبنان در ماه‌های اخیر اتفاق افتاده است، صدا و سیما با اعزام گروه‌های مختلف خبری، مستندساز و برنامه‌ساز تلاش کرده است تا تصویر دست اول از تحولات لبنان را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

همچنین تلاش رسانه ملی این بوده و خواهد بود که تصویر دقیق، روشن و به موقعی از تقویت جبهه مقاومت و از سوی دیگر جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان مرتکب می‌شود، در اختیار مخاطبان قرار دهد.»

او همچنین درباره ساخت اثری نمایشی و یا مستندی ویژه و متفاوت پیرامونِ شخصیت سیدحسن نصرالله، تأکید کرد: «شخصیت و چهره سیدحسن نصرالله به قدری گسترده، فراگیر، تأثیرگذار و به یادماندنی است که حتماً باید کارهای ارزشمند و فاخر در خور شأن سیدمقاومت انجام شود. در حال آماده‌سازی مستندهای خوبی تا قبل از فرارسیدن اربعین شهادت سیدحسن نصرالله هستیم که آماده پخش خواهند شد.

به نظر می‌رسد مصاحبه بسیار خوبِ اختصاصی انجام شده که آماده‌سازی می‌شود. این مصاحبه تاکنون منتشر نشده و از این جهت بِکر و تماشایی است. اما درباره کارهای نمایشی باید به این نکته اشاره کنم که  به تدریج با دریافت طرح‌ها، ایده‌ها و داستان‌های جذاب آماده می‌شود. هر آنچه برای تبیین و نشان دادن و تثبیت چهره درخشان سیدمقاومت انجام می‌دهیم حتماً باید از استانداردهای لازم در شاخص‌های کیفی و هنجارها برخوردار باشد.»

اما این گفت‌وگو از پیمان جبلی به یک حاشیه و یک سؤال درباره سریال‌های نمایشی و برنامه‌های آتی در شبِ یلدا و عید نوروز پاسخ داد. او در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه شنیده شده مهران مدیری قرار است برای ساخت برنامه دورهمی بازگردد، گفت: در این باره اطلاعی ندارم و از همکاران سیمافیلم سؤال کنید.

همچنین جبلی درباره برنامه‌های آتی صداوسیما گفت: «ما در ساختارهای نمایشی، مجموعه‌های متعددی را آماده و در حال پخش داریم که به تدریج در جدول‌های پخش قرار خواهد گرفت. 14 مجموعه نمایشی را جلوی دوربین داریم، حدود 20 مجموعه هم در حال پیش تولید است و تعداد کارهایی که در مرحله نگارش فیلمنامه است، بسیار بیشتر است.

براساس همین جدول پخش، مجموعه‌های نمایشی شبکه‌های یک، دو و سه تا پایان سال 1404 پُر است و برنامه‌ریزی ما تکمیل و نهایی شده است. به تدریج طرح‌ها، متن‌ها و فیلمنامه‌های مختلفی که پیشنهاد می‌شود در دستورکار دفتر فیلمنامه، سیما فیلم و همچنین در اختیار مابقی ساختارها از جمله سیمرغ قرار می‌گیرد.»

انتهای پیام/