تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816443
شناسه : 3816443
تاریخ :
۳۰ پروژه ورزشی نیمه تمام در کردستان وجود دارد اقتصاد ایران: سنندج-مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: در حال حاضر ۳۰ پروژه عمرانی ورزشی نیمه تمام در استان کردستان وجود دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آمنه غلام‌ویسی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک روز تربیت بدنی و ورزش که با شعار «سلامت، افتخار و معنویت با ورزش» همراه است، اظهار کرد: اصحاب رسانه در جامعه رسالت سنگینی برعهده دارند به ویژه در عصر حاضر که بیشتر وقت افراد در فضای مجازی می‌گذرد و وظیفه خبرنگار دادن اطلاعات درست به جامعه است.

وی با بیان اینکه اداره‌کل ورزش و جوانان در حوزه ورزش فعالیت‌های ورزشی گسترده‌ای در استان انجام داده است، افزود: ایجاد بستر مناسب برای فعالیت‌های ورزشکاران، اجرای جشنواره و مسابقات ورزشی و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی از جمله این اقدامات است.

وی تصریح کرد: در کردستان ۳۰ پروژه عمرانی نیمه تمام داریم که از پیشرفت فیزیکی پنج درصد تا ۹۰ درصد در حال اجرا است.

۱۴ پروژه ورزشی آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اعلام کرد: ۱۴ پروژه ورزشی در استان شناسایی شده‌اند که قابلیت واگذاری به سرمایه‌گذاران را دارند.

غلام‌ویسی افزود: اماکن ورزشی کردستان پاسخگوی ورزشکاران استان نیست و امیدواریم بتوانیم با اتمام طرح‌های باد شده شاهد فعالیت هرچه بهتر ورزشکاران استان باشیم.

وی اضافه کرد: چهارصد میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های استان نیاز است که براساس بودجه اعتبارات دولتی بزودی عملی نمی‌شود و نیاز است سرمایه گذاران پای کار بیایند تا هرچه سریع‌تر ورزشکاران و مردم استان از این پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان تصریح کرد: ورزش در کنترل خشونت و آسیب‌های اجتماعی مؤثر است و همه باید دست به دست هم دهیم تا مسیر ورزشی را برای جوانان ورزشکار هموار کنیم.

غلام‌ویسی اعلام کرد: اخیراً دو پروژه پروژه ورزشی حجاب و استخر ۲۲ گولان افتتاح و زمین ورزشی مینی‌گلف در کردستان اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش همه ما ارتقای جایگاه ورزش استان است که باید در این راستا به اهداف برسیم.

کردستان جزو استان‌های برتر کشور در حوزه ورزش‌های همگانی

غلام‌ویسی اذعان کرد: کردستان در ورزش‌های همگانی جزو استان‌های برتر کشور است و در اجرای طرح آمایش جزو ۶ استان برتر کشور بودیم.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان توزیع فعالیت‌های ورزشی براساس استعدادهای ورزشی شهرستان‌ها انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از ورزشکاران و نام‌آوران و تجلیل از رؤسا و نایب رئیس هیأت‌های ورزشی استان در هفته بدنی انجام می‌گیرد.

وی از افتخارات بانوان ورزشکار استان در عرصه‌های مختلف خبر داد و گفت: بانوان ورزشکار کردستانی در رویدادهای ملی بیشترین مدال ورزشی را نسبت به سالهای قبل کسب کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان یادآور شد: جشنواره فرهنگی ورزشی ورزش بانوان روستایی در ۱۰ شهرستان استان از اقدامات این اداره‌کل بود که امسال انجام شد و قرار است این طرح در کل کشور اجرا شود.

اعطای تسهیلات به باشگاه‌های ورزشی، افزایش تسهیلات در سالجاری نسبت به سال قبل، ساماندهی هیأت‌های ورزشی، از دیگر مباحث مطرح شده در استان بود که توسط مدیرکل ورزش و جوانان کردستان مطرح شد.