تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3816439
شناسه : 3816439
تاریخ :
گران‌ترین خودروهای دنیا در ۲۰۲۴ اقتصاد ایران: با شنیدن صفت «گران‌ترین» در حوزه خودرو خودروسازانی مانند بوگاتی، فراری، کونیگزگ، پاگانی و ... را به یاد می‌آوریم. در این مطلب قصد داریم با تعدادی از گران‌ترین خودروهای جهان آشنا شویم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

لیستی که در آن مواردی مانند خودروهای هیبرید کانورتیبل فراری، چند هایپرکار تمام‌برقی، خودروهای کمیاب رولزرویس و ... در آن یافت می‌شود. توجه داشته باشید این لیست، براساس خودروهای روز و نو تهیه شده است، بنابراین خودروهای ارزشمند کلاسیک یا کارکرده ثدیمی و کمیاب در آن درنظر نگرفته شده‌اند.

رولزرویس « La Rose Noire Droptail »؛۳۰ میلیون دلار

صدرنشین لیست گران‌ترین‌ها، یک خودرو منحصربه‌فرد از رولزرویس است که حدود ۳۰میلیون دلار قیمت دارد. نام این خودرو، La Rose Noire Droptail است و کمپانی رولزرویس، آن را پس از مدل بوت‌تیل معرفی کرد. این خودرو در هفته خودرو مونته‌ری معرفی شد و رنگ بدنه آن True Love است. البته قیمت رسمی و قطعی این خودرو هیچ گاه اعلام نشده، اما طبق گزارشات و حدس و گمان، قیمتی بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون دلار خواهد داشت.

رولزرویس «بوت‌تیل»؛ ۲۸میلیون دلار

جایگاه دوم گران‌ترین خودرو نیز دوباره به رولزرویس و مدل کمیاب بعدی می‌رسد. این خودرو اشرافی جانشین مدل Sweptail است که در سال ۲۰۱۷ و با قیمت ۱۲.۸ میلیون دلار معرفی شد. اکنون قیمت تخمینی بوت‌تیل به حدود ۲۸میلیون دلار می‌رسد.

بوگاتی «La Voiture Noire»؛ ۱۳.۴میلیون دلار

این خودرو، گران‌ترین بوگاتی جدیدی است که ساخته شده و ۱۳.۴میلیون دلار قیمت دارد! این خودرو در واقع تفسیر مدرنی از مدل Type ۵۷ SC شخص ژان بوگاتی است. این ابرخودرو، از همان پیشرانه ۸لیتری W۱۶ مشابه شیرون بهره‌مند شده است که ۱۴۷۹ اسب‌بخار قدرت دارد. شش خروجی اگزوز برای آن تعبیه شده و طراحی منحصربه‌فردی دارد.

رولزرویس «Sweptail»؛ ۱۲.۸میلیون دلار

باز هم یک رولزرویس دیگر را در لیست گران‌ترین خودروهای جهان می‌بینیم؛ همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، این خودرو کمیاب در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و سومین رولزرویس گران‌ جهان با قیمت حدودی ۱۲.۸ میلیون دلار است.

بوگاتی شیرون«Profilée»؛ ۱۰.۸میلیون دلار

دومین بوگاتی گران‌قیمت، نسخه‌ای خاص از شیرون است که تفاوت زیادی با آن ندارد. این خودرو به همان پیشرانه ۱۶ سیلندر چهار توربوشارژ با خروجی ۱۴۷۶ اسب‌بخاری مجهز شده و بدنه منحصربه‌فرد و اسپویلر سفارشی دارد.

بوگاتی «چنتودیچی»؛ ۹میلیون دلار

تا الان تمام خودروهای بالای ۹میلیون دلار، فقط از دو شرکت رولزرویس و بوگاتی بودند. بوگاتی چنتودیچی ۹میلیون دلاری، سال گذشته در هفته خودرو Pebble Beach معرفی شد که یک بوگاتی بسیار خاص و کمیاب است. این ابرخودرو درواقع نسخه مدرن بوگاتی EB۱۱۰ است و تولید آن به ۱۰ دستگاه محدود شده است.

مرسدس می‌باخ «Exelero»؛ ۸میلیون دلار

هفتمین خودرو گران‌ جهان، یک مرسدس‌می‌باخ بی‌نظیر و کمیاب است که فقط همین یک نسخه از آن وجود دارد. می‌باخ اکسلرو، در سال ۲۰۰۴ معرفی شد و به سفارش شرکت Fulda ساخته شده بود تا این شرکت بتواند تایرهای خود را تست کند. این ابرخودرو از پیشرانه V۱۲ توئین‌توربوشارژ با خروجی ۶۹۰اسب‌بخار قدرت بهره برده است. حداکثر سرعت این ابرخودرو به ۳۵۱ کیلومتر برساعت می‌رسد. اگر قیمت این خودرو را به روز حساب کنیم، شاید بیش از ۱۰ میلیون دلار شود.

پاگانی «Codalunga»؛ ۷.۴میلیون دلار

پاگانی‌های زیادی در لیست ۵۰تایی گران‌ترین خودروهای جهان حضور داشتند، اما گران‌ترین آن‌ها، Codalunga با قیمت ۷.۴ میلیون دلاری است. ظاهر و طراحی این اثر ایتالیایی بسیار زیبا و منحصربه‌فرد بوده و علاوه بر آن، از پیشرانه ۶ لیتری V۱۲ توئین‌توربوشارژ با خروجی ۸۲۹ اسب‌بخار قدرت بهره‌مند شده است. این پیشرانه با گیربکس هفت سرعته سکوئنشال هماهنگ شده است.

ردبول «RB۱۷»؛ ۶.میلیون دلار

نهمین خودرو گران‌ لیست، ابرخودرویی است که اخیرا شرکت ردبول معرفی کرده است. این هایپرکار، اولین خودرو مستقل ردبول محسوب می‌شود که طراحی آن، برعهده آدرین نیووی، مهندس نخبه آیرودینامیک بوده است. این خودرو در سال جاری رونمایی و معرفی شد و ۱۲۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد. تنها ۵۰ نمونه از این هایپرکار ۶.۲ میلیون دلاری ساخته می‌شود.

پاگانی «هوایرا ایمولا»؛ ۶میلیون دلار

لیست ۱۰‌تایی گران‌ترین خودروهای جهان را با نسخه‌ای ویژه و ۶ میلیون دلاری پاگانی هوایرا پایان می‌دهیم. هوایرا ایمولا طبق همان پاگانی هوایرا ساخته شده و بنابراین پیشرانه ۶ لیتری V۱۲ توئین‌توربوشارژ از AMG را دارد. خروجی این پیشرانه به ۸۳۸اسب‌بخار قدرت و ۱۱۰۰نیوتون‌متر گشتاور می‌رسد.

وزن خودرو تنها ۱۲۵۹کیلوگرم و حداکثر سرعت آن به ۳۴۹کیلومتر برساعت است. نسخه کوپه این خودرو ۵.۴میلیون دلار و نسخه رودستر آن ۶میلیون دلار قیمت دارد.