تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816430
شناسه : 3816430
تاریخ :
پرده‌خوانی با محوریت مادران مقاومت در زنجان اجرا می‌شود اقتصاد ایران: زنجان-مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از اجرای پرده‌خوانی آئینی «روایت مادران مقاومت» در هیئات مذهبی بانوان این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه کریمی افزود: پرده‌خوانی با محوریت مادران مقاومت با هدف معرفی چهار شخصیت زن مقاوم جهان اسلام و به همت امور بانوان تبلیغات اسلامی استان زنجان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای پرده‌خوانی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، الگوگیری از زنان مؤمن و انقلابی و نیز آشنایی نسل جوان با شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام به ویژه بانوان، طراحی و اجرا می‌شود. این مسؤول یادآور شد: در این پرده‌خوانی که با هدف آگاهی‌بخشی به مخاطبان به ویژه زنان جوان و دختران نوجوان طراحی شده است، زندگی چهار بانوی شاخص، اثرگذار و مسلمان که در چهار برهه زمانی متفاوت می‌زیسته‌اند، روایت شده و نحوه سلوک، سبک زندگی و تأثیر آن‌ها بر جامعه مورد کنکاش قرار می‌گیرد.

مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان اظهار کرد: هیئات مذهبی بانوان، مدارس و دانشگاه‌ها در استان زنجان، میزبان آئین پرده‌خوانی در ایام منتهی به دهه فاطمیه بوده و به روایت حماسه زنان مقاوم جهان اسلام خواهند پرداختند.

کریمی با اشاره به ضرورت آگاهی بانوان از نقش خود در این جهاد، عنوان کرد: هر بانوی ایرانی، دانش‌آموز و دانشجو باید بداند که در این نبرد فرهنگی چه مسوولیت‌هایی بر دوش دارد. همان‌گونه که در دوران دفاع‌مقدس، بانوان در قالب فعالیت‌های حمایتی مانند دوخت لباس و تهیه مواد غذایی نقش‌آفرینی می‌کردند، امروز نیز در عرصه فرهنگی، تبیین و روشنگری برای افکار عمومی وظایف خطیری بر عهده آنان است.

وی همچنین از برگزاری محفل ادبی شب شعر مقاومت با محوریت بانوان مقاومت در راستای ارتقای روحیه پایداری خبر داد و گفت: این محفل شب شعر مقاومت با حضور استاد کلامی، شاعر آئینی استان و شعرخوانی ۱۲ نفر از بانوان شاعر زنجانی برگزار خواهد شد. کریمی خاطرنشان کرد: شب شعر مقاومت از ساعت ۱۵ و ۳۰ روز سه‌شنبه اول آبان‌ماه امسال در سالن همایش شهید سلیمانی این اداره‌کل برگزار می‌شود.