تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3816412
شناسه : 3816412
تاریخ :
کاظمی قمی: اخبار جان باختن اتباع در سراوان صحت ندارد اقتصاد ایران: سفیر ایران در افغانستان گزارش‌ها درباره جان باختن ده‌ها اتباع افغان در سراوان هنگام تلاش برای ورود غیرقانونی به ایران را رد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور و سفیر ایران در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در «ایکس» ‏نوشت: در نتیجه پی‌گیری‌های مستقیم از طریق منابع معتبر تا این لحظه، مشخص گردید که اخبار در زمینه جان باختن ده‌ها اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد.

وی افزود: برخورد «قانونی» با ورود «غیرقانونی اتباع غیر مجاز»، حق مشروع کشورهاست و نیروهای مرزبانی هر کشوری موظف به جلوگیری از ورود اتباع غیرقانونی هستند.

کاظمی قمی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران مصمم به بازگرداندن پناهجویان غیرمجاز و برخورد قانونی با ورود غیرقانونی آن‌ها در تمامی مبادی مرزی است؛ اما در این زمینه کاملا قانونمند، مسئولانه و مبتنی بر سیاست دیرینه حسن همسایگی، شفقت اسلامی و تعهد به مفاد معاهدات بین‌المللی عمل می‌کند.

وی در انتها تصریح کرد: در هیاهوی رسانه های دروغ آفرین، پذیرش هر محتوا، نیازمند دقت، امانت‌داری، مسئولیت‌پذیری و اطلاع‌رسانی مسئولانه رسانه‌های خبری است.

پیش‌تر «سردار رضا شجاعی» فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان، تیراندازی مأموران ایرانی به اتباع افغانستانی را به شدت تکذیب کرد.

برخی کاربران و رسانه‌ها در فضای مجازی از روز گذشته تاکنون مدعی شدند بر اثر تیراندازی شماری از اتباع غیرقانونی در منطقه سراوان کشته و زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/.