تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3816400
شناسه : 3816400
تاریخ :
ممانعت از شمارش برگه‌های رای پیش از انتخابات در جورجیا اقتصاد ایران: قاضی ایالت جورجیای آمریکا از اجرای قانون شمارش دستی برگه‌های رای پیش از برگزاری انتخابات جلوگیری کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک قاضی ایالت جورجیا حکم داد که یک قانون جدید انتخاباتی که در آن شمارش دستی برگه های رای در شب انتخابات انجام خواهد شد، پیش از رقابت 5 نوامبر سال جاری اجرایی نخواهد شد.

بر این اساس، قاضی عالی منطقه فالتون کانتی جورجیا در حکمی 8 صفحه‌ای، اجرایی شدن این حکم را مسدود و اظهار کرد هر کاری که باعث ایجاد بی اعتمادی و بی نظمی در فرآیند انتخابات شود، به عموم آسیب می رساند.

وی تصریح کرد فصل انتخابات نگران کننده است؛ حوادث تلخ 6 ژانویه 2021، صرف نظر از دیدگاه هر کس درباره این رسوایی از یادها نمی رود.

قرار بود این قانون، که توسط هیئت انتخاباتی جمهوری خواهان ایالتی به تصویب رسیده، از تاریخ 22 اکتبر و در حالی که تنها دو هفته تا برگزاری انتخابات باقی مانده و رای گیری های زودتر از موعد در برخی ایالت ها آغاز شده، اجرایی شود.

براساس این قانون، 3 کارمند انتخاباتی در هر صندوق اخذ رای، شمارش دستی برگه های رای -و نه آرا- را به صورت جداگانه و مستقل تا رسیدن به رقم 50 و تا زمانی که شمارش هر سه نفر با هم منطبق باشد، انجام می دهند. این نوع شمارش دستی در شب انتخابات و به محض آنکه یک اسکنر بیش از 750 برگه رای را تا پایان رای گیری داشته باشد، کامل می شود و در آن مرحله مدیر مرکز می تواند برای شمارش تا روز بعد فشار بیاورد.   

مقامات و کارکنان انتخاباتی درباره این قانون هشدار دادند شمارش دستی برگه های رای اقدامی پرمسئولیت و در معرض اشتباه است. دبیر ایالت جورجیا این قانون را گمراه کننده خواند و اظهار کرد که اجرایی شدن آن ممکن است انتشار نتایج انتخابات را به تاخیر بیاندازد.

علاوه بر این، این ایالت فرصت کافی برای آموزش دستورالعمل های مربوطه به کارکنان انتخاباتی را ندارد.

قاضی در حکم خود تصریح کرد این تصمیم نهایی نیست و در تاریخ دیگری جزئیات آن را اعلام خواهد کرد اما این تاریخ پس از انتخابات نخواهد بود.

پس از صدور این حکم، کمیته ملی دموکرات ها در بیانیه ای از آن حمایت و اعلام کرد این قانون تلاشی برای تاخیر در اعلام نتایج انتخابات است و دموکراسی ما از این تصمیم مهم و عالی، سپاس گذار است.

در عین حال با شروع رای گیری های زودتر از موعد در ایالت جورجیا، مقامات انتخاباتی این ایالت، در روز اول، از ثبت رکورد در نرخ مشارکت رای دهندگان خبر دادند.

براساس این گزارش، دستکم 252 هزار نفر در مکان های اخذ آرای زودتر از موعد، آرای خود را به صندوق های رای انداختند که این رقم حدودا دو برابر 136 هزار نفری است که در نخستین روز اخذ آرای زودتر از موعد برای انتخابات 2020، آرای خود را به صندوق انداخته بودند.         

رای گیری زودتر از موعد به صورت حضوری و پستی، به شکل فزاینده ای در بین رای دهندگان آمریکایی مورد استقبال قرار گرفته است. براساس آمارها، حدود یک نفر از هر 7 نفر، در انتخابات سال 2020، آرای خود را زودتر از روز انتخابات به صندوق انداختند.  

با این حال بسیاری از جمهوری خواهان آمریکایی مخالف این روش هستند و آن را روشی ناایمن در مقایسه با رای گیری حضوری در روز انتخابات می دانند و همچنان به روش رای دادن به ورت حضوری آن هم تنها در روز انتخابات عقیده دارند.

در عین حال کمیسیون انتخابات گزارش داد تاکنون حدود 5 و نیم میلیون نفر در سراسر کشور ارای خود را به صندوق انداخته اند. اما در انتخابات گذشته به دلیل همه گیری کووید 19، مردم برای جلوگیری از شلوغ شدن صندوق های اخذ رای و ازدحام جمعیت، از روش رای دادن زودتر از موعد استقبال زیادی کرده بودند و در همین زمان در انتخابات 2020، حدود 27 میلیون نفر رای داده بودند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر (15 آبان) برگزار می شود و در حال حاضر دو نامزد در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند.

نتایج نظرسنجی جدید هاروارد/هریس نشان می دهد دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برتری بسیار اندکی بر کامالا هریس نامزد دموکرات ها در بین افرادی دارد که زودتر از موعد در ایالت های چرخشی و رقابتی رای می دهند.

بر این اساس، 48 درصد رای دهندگان در ایالت های رقابتی که گفتند رای خود را زودتر از موعد به صندوق می اندازند، به ترامپ رای می دهند در حالی که 47 درصد این افراد به هریس رای می دهند.    

نتایج نظرسنجی جدید شبکه سی بی اس و موسسه یوگاو نشان می دهد کامالا هریس با اختلاف 3 درصد در مقابل دونالد ترامپ در این نظرسنجی، پیشتاز است به طوری که هریس حمایت 51 درصد رای دهندگان ثبت نام شده را بدست آورده و ترامپ از حمایت 48 درصدی برخوردار است.

در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است.

انتهای پیام/