تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816378
شناسه : 3816378
تاریخ :
فضای مجازی نیازمند ایجاد قواعد استاندارد است اقتصاد ایران: زنجان-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: امروز فضای مجازی نیازمند ایجاد قواعد استاندارد است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمدی بعد از ظهر چهارشنبه در اولین جلسه شورای استاندارد استان با تاکید بر اینکه امروز در حوزه فضای مجازی با خلاهایی از جمله ایجاد قواعد مواجه هستیم، افزود: معتقدیم در این خصوص استاندارد می‌تواند به صورت موشکافانه‌تر ورود پیدا کرده و نقش هدایت‌گری داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد قواعد استاندارد در حوزه فضای مجازی می‌تواند به عنوان یک الگو در سطح کشور به اجرا گذاشته شود، اظهار کرد: متأسفانه در برخی از حوزه‌ها مقوله استاندارد ورود پیدا نکرده و یا به تازگی وارد این بحث شده‌ایم، این در حالی است که می‌توان با اهتمام به این موضوع، اعتمادسازی را پررنگ‌تر کرد.

محمدی با یادآوری اینکه نیمی از اقتصاد استان مربوط به بخش خدمات بوده و این در حالی است که موضوع استاندارد به تازگی به این بخش ورود پیدا کرده است، ادامه داد: معتقدیم باید بیش از این‌ها در خصوص استانداردسازی کالا صحبت شود، این در حالی است که تا به امروز اقدامات محدودی را در این زمینه انجام داده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه حوزه خدمات برای اقتصاد استان بسیار ارزشمند بوده و باید به گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم زبان مشترکی در این زمینه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان زنجان ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد قوانینی برای دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه خدمات داریم.

محمدی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم ورود استاندارد به حوزه خدمات این است که تولیدکننده و مصرف‌کننده با خیالی آسوده از خدمات این حوزه بهره‌مند می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه اگر به دنبال اقتصاد پایدار هستیم، این اقتصاد در شرایطی محقق خواهد شد که اقتصاد وابسته به نفت را رها کرده و بر درآمدهای مالیاتی متکی شویم، افزود: خوشبختانه آمار و شرایط حاکی از آن است که امروز ایران در حال گذر از اقتصاد وابسته به اقتصاد پایدار است.

محمدی با بیان اینکه زمان آن فرا رسیده است که از متکی بودن به درآمدهای نفتی رهایی یابیم، گفت: برای اینکه بتوان به این مهم دست یافت، باید دولت بتواند خود را با درآمدهای مالیاتی مقاوم‌تر کند، از این رو می‌طلبد که طراحی استانداردهایی برای قواعد مالیاتی را در دستور کار قرار دهیم.