تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3816348
شناسه : 3816348
تاریخ :
دیدگاه وزیر خارجه مجارستان درباره پایان جنگ در اوکراین اقتصاد ایران: وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد: هدف «دوستان صلح» نشان دادن نظر اکثریت جهان یعنی پایان یافتن درگیری‌ها در اوکراین است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانوستی، پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف «دوستان صلح» نشان دادن نظر اکثریت جهان یعنی پایان یافتن درگیری‌ها در اوکراین است.

وزیر خارجه مجارستان در این باره ادعا کرد: پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا (در انتخابات پنجم نوامبر) می‌تواند بزرگ‌ترین امید برای وقوع صلح در اوکراین باشد.

پیتر سیارتو، در ادامه افزود: در غیر این صورت هیچ کسی وجود ندارد که شاید بتواند چنین موضوعاتی را به سمت موقعیت صلح آمیزتری هدایت کند.

این در حالیست که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور پیشتر با انتقاد از کمک‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا به اوکراین ادعا کرده بود که «مشارکت آمریکا در جنگ اوکراین باید پایان یابد!»

وی در این باره گفته بود: بایدن و کامالا هریس ما را وارد این جنگ در اوکراین کردند و هیچ راهی برای بیرون‌کشیدن ما از این جنگ ندارند.

از سویدیگر، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه به اظهارات مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا درباره توانایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور برای پایان دادن به جنگ اوکراین، گفت که دراین‌باره نظر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز اهمیت دارد.

جانسون مدعی شده بود که اگر ترامپ در انتخابات پنجم نوامبر پیروز شود، آنگاه دیگر نیازی نیست که پول مالیات مردم آمریکا به کی‌یف داده شود زیرا او به جنگ پایان خواهد داد.

وی مدعی شد: اگر ترامپ برنده شود، باور دارم که او عملاً قادر به پایان بخشیدن به جنگ است. واقعاً باور دارم. فکر می‌کنم او با پوتین تماس گرفته و به او خواهد گفت که کافی است!

مدودف در واکنش به این اظهارات، با اشاره به اینکه نظر پوتین در این مساله اهمیت دارد، گفت: و اگر پوتین بگوید «هنوز نه. اوکراین باید تسلیم شده و به ناتو ملحق نشود»، آن‌وقت چه؟!