تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3816338
شناسه : 3816338
تاریخ :
افزایش ۶۰ درصدی حمل‌ونقل بار در شهر فرودگاهی امام اقتصاد ایران: مدیرعامل شهر فرودگاهی امام از رشد ۶۰ درصدی حمل‌ونقل بار کارگو در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۴۳ هزار تن بار تجاری از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) جابه‌جا شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید چلندری مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره عملکرد ۶ ماهه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در حوزه حمل‌ونقل بار تجاری گفت: در نیمه نخست امسال ۴۳ هزار و ۱۲۵ تن بار تجاری از شهر فرودگاهی امام جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۶ هزار و ۸۷۱ تن، شاهد افزایش ۶۰ درصدی بودیم.

وی افزود: در این مدت، بیشترین میزان حمل‌ونقل بار کارگو توسط شرکت هواپیمایی ماهان با ۱۵ هزار و ۴۵۹ تن و سپس شرکت‌های قطری، امارات و چایناساترن انجام شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در شش ماه نخست امسال بیشترین مبادله بار تجاری با کشورهای قطر با بیش از ۱۴ هزار و ۴۷۹ تن و سپس کشورهای امارات، چین و ترکیه بوده است که از این میزان ۹۰ درصد مربوط به واردات و ۱۰ درصد دیگر نیز صادرات بوده است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد حوزه حمل‌ونقل مسافر فرودگاه امام خمینی (ره) طی نیمه نخست امسال یادآور شد: در این مدت نشست و برخاست قریب به ۳۰ هزار فروند هواپیما انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است. همچنین میزان اعزام و پذیرش مسافر نیز از طریق ترمینال‌های یک و سلام؛ برابر با چهار میلیون و ۶۷۴ هزار و ۷۵۵ نفر بود که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

ترکیه مبدا و مقصد اول پروازها

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در نیمه نخست امسال بیشترین سهم پرواز و مسافر مربوط به مبدا - مقصد ترکیه و کمترین آن مربوط به کشور ونزوئلا بوده است.

چلندری افزود: پرترافیک ترین روز و شب‌های شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ مربوط به عملیات نوروز، اربعین، حج تمتع و روزهای پایانی تابستان است.