تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816316
شناسه : 3816316
تاریخ :
امام جمعه جدید زنجان را بیشتر بشناسیم اقتصاد ایران: زنجان-حجت الاسلام سید مصطفی حسینی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با حکم مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان منصوب شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با حکم مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان منصوب شد.

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی سال ۱۳۶۱ در شهر زنجان متولد و سال ۱۳۷۵ برای تحصیل علوم حوزوی به حوزه علمیه قم وارد شد.

وی تا سال ۱۳۸۳ دروس سطوح عالی حوزه علمیه را به پایان رساند و پس از آن در دروس خارج فقه و اصول و تفسیر از محضر آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی، تبریزی و جوادی آملی بهره برد. حجت الاسلام حسینی در رشته مدیریت عمومی دارای مدرک دکترای حرفه‌ای از دانشگاه جامع امام حسین (ع) است.

عمده فعالیت‌های علمی، تبلیغی و اجرایی حجت الاسلام حسینی به عنوان قاری و حافظ کل قرآن کریم بر محور قرآن متمرکز بوده و از همین رو ایشان، یکی از چهره‌های بنام و مبرّز کشوری در زمینه قرآن شناخته می‌شوند.

فعالیت در حوزه‌های مختلف قرآنی از جمله قائم مقام مؤسسه جامعه القرآن، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیر مرکز قرآن حوزه‌های علمیه، معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س)، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآن کشور، رئیس مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه کشور، رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مدیر مؤسسه نور الثقلین بخشی از سوابق کاری و مسوولیت‌های ایشان است.

تدریس دوره‌های مدیریت فعالیت‌های قرآنی، تألیف چندین کتاب تفسیری و تدریس دروس حوزوی و تدریس در حوزه و دانشگاه از دیگر فعالیت‌ها و خدمات ایشان است.

پیش از این آیت الله علی خاتمی مسؤولیت نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان را از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۳ برعهده داشت.