تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3816232
شناسه : 3816232
تاریخ :
افزایش انگیزه سالمندان برای شرکت در برنامه‌های فرهنگی و هنری اقتصاد ایران: رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: انگیزه سالمندان برای شرکت در برنامه‌های فرهنگی و هنری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضازاده در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره گنجینه‌های شهر به مناسبت هفته ملی سالمندان در برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: امسال دومین سالی است که شهرداری تهران برنامه‌های تخصصی برای تکریم سالمندان و شناخت توانمندی‌های جهاندیدگان و فرزانگان شهر تهران برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها در قالب جشنواره "گنجینه‌های شهر" و با محوریت داوری آثار هنری و صنایع دستی اجرا می‌شود.

 رضازاده تصریح کرد: این جشنواره بسیار ارزشمند است، زیرا جمعیت کشور ما به سمت سالمندی در حال حرکت است و سالمندان ما، با وجود بازنشستگی، همچنان تجربیات گرانبهایی دارند و تمایل دارند در جامعه مشارکت داشته باشند. 

وی افزود: شهرداری تهران به خوبی این نیاز را درک کرده و برنامه‌ریزی‌هایی در زمینه مشارکت اجتماعی سالمندان انجام داده است. این برنامه‌ها شامل رویدادهای متنوعی است که تاکنون برگزار شده و در جهت فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری سالمندان تلاش می‌کند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور تصریح کرد: هدف ما در دبیرخانه شورای ملی سالمندان این است که سالمندان فعالی داشته باشیم؛ سالمندانی که به حضور در جامعه، مشارکت‌های اجتماعی و انتقال تجارب به نسل‌های جدید علاقه‌مند هستند.

وی با بیان اینکه در دومین سال برگزاری این جشنواره، شهرداری تهران توانسته است انگیزه سالمندان را برای شرکت در این رویداد افزایش دهد، ادامه داد: امسال تمرکز بیشتری بر هنرهای تجسمی و صنایع دستی بوده و طی نشست‌هایی، کارها تخصصی‌تر شده است. البته برنامه‌ریزی‌های لازم برای سایر موضوعات هنری در آینده انجام خواهد شد. 

رضازاده در ادامه گفت: این جشنواره به مناسبت روز جهانی سالمند که مصادف با 9 مهرماه است، برگزار می‌شود. امسال به دلیل شرایط منطقه‌ای و برخی مشکلات، برنامه‌ها با تأخیر انجام شد، اما به هر حال، هدف این است که این جشنواره به صورت سالانه برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه فضای جشنواره نسبت به سال گذشته بزرگ‌تر شده که نشان‌دهنده استقبال بیشتر و علاقه‌مندی بالاتر شرکت‌کنندگان است، تصریح کرد: امیدواریم که این برنامه ادامه داشته باشد و تعداد شرکت‌کنندگان و همچنین مشارکت سالمندان مرد نیز در این جشنواره افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/