تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816219
شناسه : 3816219
تاریخ :
جبهه مقاومت نیاز به جهاد اندیشه و قلم دارد اقتصاد ایران: بوشهر- رئیس هیئت امنای علمای مسلمان لبنان گفت: جبهه مقاومت نیازمند جهاد و اندیشه است و به نیروهای مبارز در تبیین حقایق نیاز دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ غازی یوسف حنینه در جمع دانشجویان بوشهری اظهار کرد: لبنان از لحاظ فضای فکری یک کشور آزاد به معنای کامل کلمه است. هر نوع آزادی که تصور کنید به معنای واقعی کلمه در لبنان است.

وی مهم‌ترین حامی جنبش‌های مقاومت در لبنان را جمهوری اسلامی ایران خواند و اضافه کرد: در ابتدا تنها جایی که هر گونه حمایت‌های تسلیحاتی، آموزشی و مالی جبهه مقاومت را تأمین می‌کرد، جمهوری اسلامی بود و ما ترسی از بیان این مطلب نداریم.

رئیس هیئت امنای علمای مسلمان لبنان گفت: از سال ۱۹۸۲ میلادی جمهوری اسلامی حامی میدان مقاومت بوده است، ما به صراحت اعلام می‌کنیم جمهوری اسلامی ایران همیشه و به هر صورت که میدان اقتضا می‌کند در میدان حاضر و حامی مقاومت است.

وی از اتحاد شیعه و سنی این چنین می‌گوید: جمهوری اسلامی ایران در حمایت‌های خود تفاوتی بین مسلمانان قائل نیست. حمایت از مسلمانان نیروهای مبارز اهل سنت را مانند شیعیان انجام می‌دهد و این همان ندای مقاومتی است که حضرت امام خمینی (ره) در دهه‌های پیش بلند کرد.

حنینه از اعتماد کامل جبهه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: ما حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران را طی ۴۵ سال گذشته بارها تجربه کرده‌ایم.

وی برای دانشجویانی که برای مبارزه در میدان جبهه مقاومت اعلام آمادگی کردند، زمینه‌های مختلف جهاد در اسلام را تشریح و اعلام کرد: جبهه مقاومت نیاز به نیروی انسانی وسط میدان جنگ ندارد بلکه نیاز به نیروهای مبارز در تبیین حقایق دارد، نیاز به جهاد با مال، قلم، فکر و اندیشه دارد.