تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816217
شناسه : 3816217
تاریخ :
صنایع استان بوشهر به مسئولیت خود در حوزه ورزش عمل نکرده‌اند اقتصاد ایران: بوشهر- رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود در حوزه ورزش به‌خوبی عمل نکرده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز ظهر چهارشنبه در نشست با مسئولان ورزش و جوانان استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به استقرار صنایع بزرگ، استان بوشهر در اقتصاد کشور نقش بسیار مهمی دارد.

وی تصریح کرد: تنها در بخش صادرات سال قبل ۲۲ میلیارد دلار درآمد صادراتی کشور در استان بوشهر وصول شد ولی این استان از مشکلات مختلفی در بخش‌های گوناگون از جمله زیرساخت ورزشی برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از وصول اعتبارات عوارض آلایندگی خبر داد و خاطرنشان کرد: از دی ماه سال ۱۴۰۰ اعتبارات عوارض آلایندگی به استان بوشهر پرداخت نشد که با پیگیری انجام شده پرداخت این اعتبارات در سال جاری آغاز شده است.

وی ادامه داد: در مرحله نخست هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بوشهر پرداخت شد و مرحله دوم این اعتبارات که ۲ هزار و ۲۳۶ میلیارد تومان تخصیص یافته است به‌زودی آغاز می‌شود.

مهرانگیز با بیان اینکه پرداخت اعتبارات عوارض آلایندگی در استان بوشهر تا ۲۰ هزار میلیارد تومان ادامه دارد خاطر نشان کرد: متأسفانه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود در حوزه ورزش به‌خوبی عمل نکرده‌اند که این مهم باید پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر یادآور شد: برای جسم سالم زندانیان استان ورزش به‌صورت ویژه در رشته مختلف از جمله ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، والیبال، فوتسال، کبدی و سایر رشته‌ها پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه ورزش نقش مهمی در کاهش جرایم دارد گفت: ۵۱ درصد از جرایم زندانیان در استان بوشهر در بخش‌های سرقت و مواد مخدر است.

لزوم حمایت از ورزش استان بوشهر

مهرانگیز با بیان اینکه توجه به ورزش بسیاری از مشکلات جامعه به ویژه آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌دهد اظهار داشت: نقش ورزش در کاهش جرایم بسیار مهم است و سرمایه‌گذاری در این حوزه سبب کاهش هزینه‌ها در آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ضمن تبریک هفته تربیت‌بدنی و ورزش با اشاره به احادیث به توصیه‌های ائمه معصوم علیه‌السلام به ورزش گفت: اگر بدن و جسم آحاد جامعه با ورزش سالم همراه با تندرستی باشد جامعه پویایی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر اقدامات مهمی در حمایت از ورزشکاران و توسعه زیرساخت‌ها انجام داده است خاطرنشان کرد: مهمترین آن در حوزه ورزش قهرمانی حضور ۳ ملی‌پوش استان بوشهر، مهدی طارمی، مهدی قائدی، محمد محبی در تیم ملی فوتبال است که همگی در تیم ملی تأثیرگذار هستند و ۲ گل مسابقه با تیم ملی ایران با قطر بوشهری‌ها به ثمر رساندند.

مهرانگیز با بیان اینکه شنا، تیراندازی و اسب‌سواری از تأکیدات ائمه معصومین علیه‌السلام دانست و بیان کرد: این مهم نشان از توجه دین اسلام به ورزش در بخش‌های مختلف است که باید ورزش مورد حمایت ویژه قرار گرفته شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه متأسفانه شرکت‌ها و صنایع حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از طرح‌های ورزشی حمایت ویژه نمی‌کنند تأکید کرد: عدم سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش جرایم در جامعه و هزینه‌های درمان آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌دهد که لازم است صنایع پتروشیمی، گاز و نفت به حمایت از برنامه و طرح‌های ورزشی توجه ویژه کنند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در ورزش فوتسال حرف اول در کشور می‌زند گفت: این استان در رشته‌های مختلف ورزشی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است که نیاز به حمایت ویژه صنایع و شرکت‌های نفتی، گازی و پتروشیمی است.