تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816194
شناسه : 3816194
تاریخ :
ساماندهی سطح حفاظت ترمینال کانتینر یخچالی بنادرغرب هرمزگان اقتصاد ایران: بندرعباس-مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از ساماندهی و ارتقای سطح حفاظتی و امنیتی ترمینال کانتینر یخچالی این بنادر با سرمایه‌گذاری بالغ بر 50 میلیارد ریال خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سالاری در این خصوص اظهار کرد: در راستای افزایش سطح حفاظتی، امنیتی و بهره‌وری ترمینال کانتینر یخچالی با توجه به جایگاه نخست بنادر غرب استان در تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی، طرحی به ارزش بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برای ساماندهی این ترمینال اجرا شد.

وی ادامه داد: این طرح شامل نصب دوربین مداربسته و دستگاه سیگنال باب، اجرای دیوار پیش ساخته به طول ۱۸۰ متر و محصور کردن ترمینال کانتینر یخچالی، زون‌بندی محوطه یخچالی پر و خالی، ساخت سکوی بارانداز کامیون یخچالی و سکوی ارزیابی، ساخت گیت ورود و خروج، ساخت چاله سرویس بازدید کامیون‌ها، ساخت اقامتگاه استقرار پلیس مواد مخدر و سگ موادی اب، تأمین روشنایی و تعمیر تاور های اراضی شرقی به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد ریال است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان تصریح کرد: با توجه به نقش بنادر غرب در استان هرمزگان در اقتصاد منطقه، با ایجاد زیرساخت‌های لازم در ارائه خدمات دریایی و بندری به فعالان اقتصادی و شناورهای فعال در راستای پهلوگیری و سرعت دادن به تردد شناورها در حوزه دریا توانستیم نقش پررنگی در افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری و صادرات کالاهای یخچالی ایجاد کنیم.

سالاری گفت: با توجه به اینکه بنادر غرب استان هرمزگان طلایه‌دار تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی در بین بنادر ایران بوده سرعت بخشیدن و ارتقا کیفیت، ارائه خدمات و توجه به ایمنی و امنیت در این حوزه اولویتی است که به طور مستمر در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است؛ مدیریت بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب استان هرمزگان با پوشش بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری، نظارت بر ۴۶ سازه دریایی و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور و در برگیری ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی از نقاط مهم مدیریت بر سواحل کشور است که با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر یخچالی چرخدار و ۱۲ رمپ مخصوص بارگیری شناورهای حامل کانتینر یخچالی طلایه‌دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران برعهده دارد.