تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816181
شناسه : 3816181
تاریخ :
دستگاه قضا به دنبال رفع چالش ها و مشکلات تولید کنندگان است اقتصاد ایران: رشت- رئیس دادگستری سنگر گفت: دستگاه قضا به دنبال رفع چالش ها و مشکلات تولید کنندگان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی طاهری در اولین نشست هم اندیشی مدیران واحدهای تولید فولاد شهر صنعتی رشت با اشاره به تعیین شعار سال به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و تاکید مقام معظم رهبری و رئیس دستگاه عدلیه کشور و گیلان، مبنی بر کمک و مساعدت به همه دست اندر کاران امر تولید بویژه تولید مواد فولادی که نقش حیاتی در اقتصاد کشور دارد، اظهار کرد: نوسانات قیمت مواد اولیه، رعایت استانداردهای زیست محیطی و صنعتی، مسئله تکنولوژی و نوآوری در واحدهای تولیدی، تأمین نیروی کار ماهر و متخصص، بهره وری و افزایش راندمان تولید بخشی از چالش‌های صنعت فولاد است.

طاهری افزود: هدف از برگزاری این نشست صمیمی، شنیدن موانع، مشکلات و چالش‌های موجود به طور مستقیم و چهره به چهره از زبان شما تولید کنندگان و همفکری و هم اندیشی در جهت رفع مشکلات و موانعی است که دستگاه قضائی می‌تواند به رفع آنها کمک کند.

دادستانی در جهت رفع موانع واحدهای تولید کمک می‌کند

«حسن خلیلی» دادستان دادسرای عمومی و انقلاب سنگر نیز در این نشست گفت: این جلسه در جهت تحقق شعار سال مقام معظم رهبری با هدف کمک به جهش تولید تشکیل شده که مصمم هستیم خروجی آن به رفع موانع واحدهای تولیدی کمک کند.

خلیلی در مورد مشکلات حقوقی و قضائی عنوان شده از سوی مالکان و مدیران واحدهای تولید فولاد توضیح داد و گفت: قطعاً تلاش می‌کنیم که بر اساس آنچه طبق قانون مربوط به وظایف دادستانی می‌شود در جهت رفع موانع واحدهای تولیدی کمک کنیم.

«میر شمس الدین مهدوی» مدیرعامل شهر صنعتی رشت نیز در این نشست با اشاره به سوابق تأسیس این شهر صنعتی به سیر توسعه و افزایش خدمات زیر ساختی آن در بعد از انقلاب پرداخت و گفت: این شهر صنعتی در قبل از انقلاب تأسیس شده و یکی از ۵ شهر صنعتی بزرگ غیر دولتی کشور محسوب می‌شود.

مهدوی با ارائه ارقام و آماری در مورد تقویت و توسعه زیر ساخت‌ها از جمله: آب، برق، گاز، ارتباطات و راه به تغییرات و پیشرفتهای قابل ملاحظه زیرساختی و خدمات انجام شده در دهه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: پیگیری‌های بسیاری در مورد تصویب و تائید صرف یک درصد از عوارض ارزش افزوده برای اختصاص به خدمات و امور زیرساختی شهرک‌ها و شهرهای صنعتی صورت پذیرفته و در صورت اجرایی شدن این مصوبه در آینده شاهد تحولات بیشتری در جهت ارتقا خدمات در شهر صنعتی رشت خواهیم بود.