تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3816168
شناسه : 3816168
تاریخ :
گامی بلند برای تربیت نیروهای هنری و فرهنگی جبهه مقاومت اقتصاد ایران: تصویب نهایی اساسنامه دانشگاه بین‌المللی سوره یکی از رویدادهای مهم و قابل توجه است که در زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی رقم خورده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، دانشگاه سوره به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشروی هنری و فرهنگی کشور، همیشه نقشی برجسته در تربیت نیروهای متخصص و متعهد ایفا کرده است. حالا با تصویب نهایی اساسنامه جدید این دانشگاه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن از سوی دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور، فصل جدیدی در تاریخ این نهاد آموزشی رقم خورده است. سومین اساسنامه دانشگاه سوره با رویکردی جامع‌تر و نوآورانه‌تر تدوین شده و نویدبخش تحولی بنیادین در ساختار علمی، فرهنگی و بین‌المللی آن است.

دکتر محمدحسین ساعی، رئیس دانشگاه سوره، درباره تصویب و ابلاغ سومین اساسنامه دانشگاه بین‌المللی سوره به خبرنگار تسنیم می‌گوید: «این اساسنامه محصول بیش از یک سال کار دقیق نظری و اجرایی است که بیش از 50 نفر در نگارش و تدوین آن نقش داشتند.» او با اشاره به تغییرات اساسی در زبان و ادبیات این سند، تأکید می‌کند که هدف اصلی آن ارائه یک چارچوب انقلابی و متناسب با رسالت‌های خاص دانشگاه سوره بوده است.

ساعی توضیح می‌دهد: «یکی از نکات کلیدی این اساسنامه، توجه به حوزه‌های جدید و به‌روز دانش‌های جهانی است. از فناوری‌های نوین مانند بلاک‌چین، متاورس، و شبکه‌های اجتماعی گرفته تا حوزه‌های میان‌رشته‌ای مرتبط با هنر، ادبیات، و رسانه. این تغییرات با هدف سازگاری بیشتر دانشگاه با جهان پرسرعت امروز انجام شده است.»

این عضو هیئت علمی دانشگاه  همچنین به  نقش بین‌المللی دانشگاه سوره یکی از موضوعات مهم و قابل توجه این دانشگاه است که این عضو هیئت علمی به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: «شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید ویژه‌ای بر تربیت نیروهای هنری، فرهنگی، و رسانه‌ای برای جهان اسلام و جبهه مقاومت دارد. به همین دلیل، عنوان دانشگاه به "دانشگاه بین‌المللی سوره" ارتقا پیدا کرد و ما ملزم شدیم شعباتی در خارج از کشور تأسیس کنیم.»

 

 

اجازه تأسیس رشته‌های خاص دانشگاه سوره و تمرکز بیشتر بر کارآموزی و کارورزی هم یکی دیگر از اخبار مهم درباره این دانشگاه است. این اساسنامه این امکان را می‌دهد که با هماهنگی‌های لازم، دفترچه‌های تحصیلی ویژه‌ای برای دانشگاه تعریف شود. هدف این است که فارغ‌التحصیلان دانشگاه سوره به‌سرعت جذب بازار کار شوند.

طرح دیگر در دانشگاه سوره این است که به داوطلبان برجسته و استعدادهای برتر کشور اجازه می‌دهد خارج از روند کنکور به دانشگاه سوره وارد شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه در این باره ابراز امیدواری می‌کند که  با نوشتن آیین‌نامه‌ای که به تصویب ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد، بتوانیم از این مسیر، استعدادهای ناب را جذب کنیم.

در مجموع تصویب نهایی اساسنامه دانشگاه بین‌المللی سوره اتفاق مبارکی است و امید است این تحولات، دانشگاه را به قله‌های بلندتری در آموزش و پژوهش برساند.

انتهای پیام/